Explicació del programa

¿Què és el programa Eramus+?

Erasmus+ és el programa de la UE per a donar suport a l’educació, la formació, la joventut i l’esport a Europa per al període 2021-2027.

L’educació, la formació, la joventut i l’esport són àmbits clau que contribueixen al desenvolupament personal i professional de la ciutadania. En última instància, una educació i formació de gran qualitat i inclusives, així com l’aprenentatge informal i no formal, equipen als joves i participants de totes les edats amb les qualificacions i capacitats necessàries per a una participació significativa en una societat democràtica, l’enteniment intercultural i per a gestionar amb èxit les transicions en el mercat laboral.

Els ciutadans europeus han d’estar més ben equipats amb els coneixements, les capacitats i les competències necessàries en una societat que canvia dinàmicament i cada vegada és més mòbil, multicultural i digital. Passar un temps en un altre país per a estudiar, aprendre i treballar hauria de ser l’habitual, al mateix temps que hauria d’oferir-se a tots l’oportunitat d’aprendre dues llengües més a part de la pròpia llengua materna. El Programa és un component clau per a donar suport als objectius de l’Espai Europeu d’Educació, el Pla d’Acció d’Educació Digital 2021-2027, l’Estratègia de la Unió Europea per a la Joventut i el Pla de Treball de la Unió Europea per a l’Esport (2021-24).

¿Quin és l’objectiu del programa?

El Programa persegueix els objectius específics següents:

• Promoure la mobilitat educativa de les persones i els col·lectius, així com la cooperació, la qualitat, la inclusió i l’equitat, l’excel·lència, la creativitat i la innovació a nivell de les organitzacions i les polítiques en l’àmbit de l’educació i la formació.
  • Promoure la mobilitat en l’aprenentatge no formal i informal i la participació activa entre els joves, així com la cooperació, la qualitat, la inclusió, la creativitat i la innovació a nivell de les organitzacions i les polítiques en l’esfera de la joventut.
  • Promoure la mobilitat educativa del personal de l’àmbit esportiu, així com la cooperació, la qualitat, la inclusió, la creativitat i la innovació a nivell de les organitzacions esportives i les polítiques d’esport.

Gràcies al treball realitzat per l’equip directiu, el nostre centre ha sigut seleccionat per a participar en el programa Erasmus+ en la modalitat KA122-ADU – Projectes a curt termini per a mobilitat d’estudiants i personal en educació d’adults.

Títol del projecte:

Ciutadania europea per a l’escola d’adults: Construint la unió dels pobles a través de la inclusió social.

Objectius del projecte:

• Internacionalitzar el centre i potenciar els aspectes multiculturals i europeistes de l’educació d’adults en l’àmbit de la localitat.
  • Potenciar l’ús de les noves tecnologies en un context d’internacionalització del procés d’ensenyament/aprenentatge.
  • Potenciar els comportaments i actituds positives referent a la sostenibilitat mediambiental en el consum i els transports.
  • Fomentar la inclusió social, laboral i afectiva de l’alumnat en la comunitat local, potenciant la seua salut mental i psicoafectiva en la situació d’exclusió i desigualtat.
  • Potenciar la tolerància i les actituds positives cap a la diversitat social, cultural, religiosa i afectiu-sexual.

Implementació del projecte:

Principalment, una activitat de “Mobilitat de grup d’estudiants adults” enfocada en un grup d’alumnes seleccionats entre aquells en els quals es detecte una major necessitat d’inclusió i d’impossibilitat d’optar a una experiència internacional similar pels seus propis mitjans. El grup seria d’un màxim de 20 alumnes de l’últim cicle d’Educació Secundària Obligatòria per a Adults i 3 acompanyants. La duració màxima seria de 12 dies. Aquesta activitat podria complementar-se amb videoconferències i intercanvis virtuals preparatoris o de seguiment posterior del contacte, activitats que permetrien la pràctica de l’anglés i l’aprofundiment en la consecució dels objectius.

El projecte “Ciutadania europea per a l’escola d’adults: construint la unió dels pobles a través de la inclusió social” està cofinançat per la Unió Europea. Les opinions i punts de vista expressats en esta publicació només comprometen a la seua/s autor/s (CFPA Sant Vicent Ferrer) i no reflectixen necessàriament els de la Unió Europea ni els del Servici Espanyol per a la Internacionalització de l’Educació (SEPIE). Ni la Unió Europea ni l’Agència Nacional SEPIE poden ser considerats responsables d’ells.