Alumnes del tercer cicle

Alumnes tercer cicle

 

 

 

Així són els xiquets i les xiquetes a qui ens dirigim

 

 

DESENVOLUPAMENT AFECTIU-SOCIAL

 

Per als xiquets i xiquetes d’aquest cicle el grup d’iguals adquirix cada vegada més importància, al mateix temps que la influència dels pares i mares és menor. Sorgix així d’una manera clara:

 

  • Un desig d’independència dels progenitors i de dependència del grup.
  • Un líder de grup, que no té caràcter permanent, i un amic o amiga íntim, amb qui es compartixen secrets.
  • La consciència de la llibertat individual. Procuren fer valdre els seus drets, però no sempre recorden els seus deures i responsabilitats.
  • La necessitat de definir el seu gust i manifestar les seues preferències en forma d’acceptacions i rebujos irracionals.

 

DESENVOLUPAMENT COGNITIU

 

Entre els onze i els dotze anys té lloc el pas del pensament cocret al pensament formal. Els xiquets i les xiquetes són capaços de concebre accions imaginàries i anticipar els seus resultats. Desenvolupen també:

 

  • El seu nivell d’abstracció, el que els permet apreciar i distingir diferents qualitats dels objectes i dels fenòmens que observen.
  • L’habilitat de comparar i relacionar els objectes; ordenar, estructurar i organitzar la realitat i avançar considerablement en les operacions de classificació i elaboració de conceptes.
  • La capacitat per a comprendre transformacions complexes, que els permet progressar en l’explicació de les causes dels fenòmens.

 

 

DESENVOLUPAMENT DEL LLENGUATGE

 

Els avanços en aquesta àrea permeten als xiquets i les xiquetes recordar, analitzar la informació, fer plans i organitzar-se millor. Alguns dels assoliments més importants en aquesta edat són:

 

  • El seu vocabulari s’amplia bastant, i açò els permet expressar-se de manera més coherent.
  • Les seues estratègies són més sofisticades per a negociar i participar en la interacció verbal amb diferents interlocutors.
  • La seua sintaxi es fa més complexa. Amplien l’ús dels temps verbals, els adverbis acabats en -ment, les construccions adversatives i les oracions amb relatiu.
  • El seu llenguatge escrit sol ser molt més elaborat que l’oral perquè senten menys vergonya d’experimentar amb el llenguatge en escriure que en parlar.

 

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies