Tertúlies dialògiques literàries

Les Tertúlies Literàries Dialògiques són una actuació educativa d’èxit que es troba dins del projecte d’investigació INCLUD-ED (Estratègies per la inclusió i la cohesió social a Europa des de l’educació). És un Projecte Integrat de la prioritat 7 del VI Programa Marco de la comisión europea (2006-2011), ja que afavoreix l’increment del nivell de competència lingüística, enriqueixen el vocabulari, milloren l’aprenentatge instrumental i la convivència a tot l’alumnat i especialment als que presenten més dificultats, al promoure transformacions personals, culturals i socials.

Aquesta eina educativa tracta d’una reunió d’un grup de persones, normalment setmanal, que comença amb la lectura d’un llibre de la literatura clàssica universal per realitzar una tertúlia i acaba amb un debat sobre el que s’ha llegit. 

És un espai on l’alumnat pot participar en un projecte educatiu que promou la literatura i la cultura. Un aspecte important a destacar en les tertúlies és que la capacitat d’aprendreno és qüestionada. Cap capacitat per llegir, comprendre o formular opinions és posada en dubte.

Principis de les tertúlies

L’any 1999 el CREA (Centre de Recerca Social i Educativa de la Universitat de Barcelona) va desenvolupar una teoria de l’aprenentatge dialògic que és explicat en 7 principis. Tots aquests principis es relacionen amb la metodologia de la tertúlia.

Els principis són:

  1. Diàleg igualitari
  2. Intel·ligència cultural
  3. Transformació i adaptacions curriculars
  4. Dimensió instrumental
  5. Creació de sentit
  6. Solidaritat
  7. Igualat de diferències

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies