Taller “Les formigues, una gran família”

Dilluns passat 31 de maig els alumnes de 1r C van realitzar un taller sobre les formigues per a complementar el gran projecte que estan treballant sobre els INSECTES en l’àrea de Ciències. És molt cridaner tot el que han aprés sobre aquests xicotets del regne animal.

En aquest taller es va explicar en primer lloc i de manera bàsica el món de les formigues: els seus beneficis, el seu caràcter social, la jerarquia dins d’una colònia, l’organització i distribució d’un formiguer, la lleialtat a la reina, el cicle vital complet i un llarg etc.

Després de conéixer a aquest fantàstic insecte, passàrem a la part pràctica i realitzàrem:

• Observació d’una reina real que hem cuidat tot l’hivern dins d’una proveta que inclou la seua aportació d’humitat amb cotó i aigua. Aquesta reina ja té els seus primers ous i xicotetes formigues per a començar a crear la colònia.

• Preparació i adequació de formiguer de plàstic on vam introduir arena del nostre hort, una goteta de mel i una mica de llavors que serviran de primer aliment.

• “Alliberament” de la reina amb la seua proveta per a poder instal·lar-se quan decidisquen en la seua nova llar. Observació de tot el procés.

Per a acabar el taller, els alumn@s van realitzar dues xicotetes fitxes: una fitxa “laberint” de formigues i manualitat de muntatge d’una formiga on havien d’acolorir, retallar cada part i pegar amb cola per a muntar la seua pròpia formiga de paper.

Van gaudir i van aprendre molt de l’experiència, aquests alumnes ja quasi són experts en insectes!!! 👏

😉✌