SNAPPET

Snappet és un sistema d’aprenentatge per a educació primària que es pot usar tant com reforç o suport o com a complement a l’aprenentatge diari. S’utilitza per a les llengües i també per a les matemàtiques. L’ús que se li pot donar a Snappet és variat i depén de les necessitats de l’aprenentatge diari de l’alumnat, del professor o de les peculiaritats de cada usuari.

En el nostre centre és utilitzat com a material complementari a les àrees i els mestres programen sessions setmanals fent ús d’este recurs.

Snappet funciona d’una manera molt senzilla. El professorat tria els objectius en els quals vol incidir en Llengua, Matemàtiques i Inglés. Selecciona les activitats a treballar a través de la plataforma, perquè cada alumne/a puga fer-les en funció del seu nivell i habilitats.

A més de les activitats pràctiques, Snappet inclou una part de teoria que permet afermar la comprensió de l’explicació del professor.

També compta amb targetes de preguntes i un resum d’objectius d’aprenentatge i habilitats de l’alumnat respecte a la matèria en qüestió.

Cada alumne/a té un dispositiu, una tauleta normalment, per a accedir a Snappet. Per a accedir als exercicis o activitats plantejades pel professorat només han d’iniciar sessió amb el seu usuari i contrasenya.

Snappet s’encarrega de modificar els continguts i les formes d’ensenyament tenint en compte les capacitats de cada xiquet o xiqueta. Avantatges de la plataforma educativa:

1. El professorat coneix en tot moment el nivell de progrés en la consecució dels objectius d’aprenentatge proposats de cada alumne/a.
  2. Permet que l’alumnat realitze les activitats conforme al seu ritme de treball i rebent un feedback immediat per part del professorat.
  3. Permet seguir la metodologia Flipped Classroom.
  4. Té la seua funció de reforç o complement tant per a l’alumnat avançat com per al que presenta dificultats.
  5. Optimització del temps del professorat.
  6. És motivador i divertit per a alumnes i alumnes perquè treballen les matèries a través dels jocs.
  7. Permet reduir el temps dedicat a les correccions, per la qual cosa el docent pot dedicar més temps a l’alumnat.

Snappet, a l’ésser una plataforma digital permet a les famílies treballar a casa amb cada xiquet/a i observar l’avanç de cadascun d’ells. En qualsevol cas, tot el progrés queda registrat en la plataforma, ja que Snappet permet recopilar i analitzar el nombre d’activitats que realitza l’alumne i el seu progrés en cada àrea.