
ENFORTINT LES NOSTRES ARRELS
Al nostre centre educatiu, trobem necessari construir-nos i enfortir-nos com a centre COEDUCATIU, INCLUSIU i PROMOTOR DE LES RELACIONS RESPECTUOSES als espais interiors i als espais exteriors de l’escola, com a centre que apren conjuntament per MILLORAR LA CONVIVÈNCIA I L’APRENENTAGE de l’alumnat.
Ens proposem revisar el nostre projecte educatiu, les nostres senyes d’identitat i la manera que es manifesten aquestes en els projectes d’escola i en les actuacions que portem endavant en el centre. Volem formar-nos i reflexionar per enfortir els nostres trets com a escola i per incloure’n de nous, quan siguen necessaris per a la nostra comunitat educativa, no perguent l’eix vertebrador de tot allò que ens plantegem: APOSTAR PER CONSTRUIR UNA COMUNITAT EDUCATIVA QUE APREN I CREAR EL SENTIMENT DE PERTENENÇA A AQUESTA.
Com posem tot aquest engranatge en marxa? Hem de partir de donar la màxima importància a l’aprenentatge dialògic que és d’on ens centrarem per impregnar tot el centre d’aquesta cultura de generar aprenentatge compartit mitjançant la col·laboració de totes i tots. Volem desenvolupar al centre un model dialògic de resolució de conflictes i unes actuacions educatives d’èxit avalades per la comunitat científica. Tots aquests somnis volem iniciar-los mitjançant la formació i reflexió de docents, personal no-docent, famílies i alumnat
Perquè un projecte d’innovació educativa relacionat amb EL MODEL DIALÒGIC DE RESOLUCIÓ DE CONFLICTES?
Trobem necessari construir-nos i enfortir-nos com a centre COEDUCATIU, INCLUSIU i PROMOTOR DE LES RELACIONS RESPECTUOSES als diferents espais de l’escola, com a centre que aprèn conjuntament per MILLORAR LA CONVIVÈNCIA I L’APRENENTAGE de l’alumnat.
Volem desenvolupar al centre un model dialògic de resolució de conflictes i unes actuacions educatives d’èxit avalades per la comunitat científica. El model dialògic de prevenció i resolució de conflictes és una actuació educativa d’èxit, emmarcada dins de les comunitats d’aprenentatge, que fomenta l’ús del diàleg per a arribar al consens entre les parts implicades en el conflicte.
Tots aquests somnis volem iniciar-los mitjançant la formació i reflexió de docents, personal no-docent, famílies i alumnat.


Aquest projecte és una innovació per al centre pel recolzament que les evidències científiques aporten a la presa de decisions amb argumentacions de validesa.
L’impacte que volem aconseguir en l’alumnat és que aprenga a identificar les relacions de poder, a posicionar-se front la violència a través del diàleg i a actuar de forma solidària, per tant el model dialògic generarà relacions diferents entre l’alumnat ja que canvien la manera d’afrontar els conflictes i de buscar solucions. Ens ajuda a revisar els projectes propis que realitzem al centre i nutrir-los de les actuacions educatives d’èxit per millorar l’aprenentatge de l’alumnat i la convivència del centre, i ens encamina cap la participació i formació de les famílies i voluntaris.

https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.ca
«Este PIIE ha rebut una assignació econòmica per part de la conselleria competent en matèria d’educació de la Generalitat. Tot el que s’ha publicat en esta pàgina es fa baix una llicència Creative Commons Reconeixement-CompartirIgual 4.0 Internacional. En cas de publicació del projecte o dels recursos educatius generats, així com la de possibles obres derivades, s’ha de fer baix la mateixa llicència, indicar si s’ha fet alguna modificació i enllaçar esta pàgina com a referència del projecte original i de la seua autoria».
