Història i entorn

El col·legi Torrefiel se situa al barri que li dóna nom. Va ser construit a l’any 1961, fa dos cursos que vam celebrar el 50è aniversari, amb una exposició molt visitada “L’Educació al segle XX” i un sopar de l’alumnat i professorat que formen part de la història del centre, amb més de 300 assistents i la ben rebuda presència de la primera directora de l’escola.

Encara que és un centre antic, al curs 2009-2010, amb el pla “Millor Escola” de la Generalitat Valenciana, vàries instal·lacions van ser remodelades i d’altres fetes noves, com per exemple: aula d’anglés, aula de música, sala d’actes, gimnàs, biblioteca, menjador i cuina.

Al llarg de nou cursos s’ha aconseguit, amb molta dedicació, cura i la participació dels nostres alumnes, un hort escolar molt complet, amb collites diverses: cols, faves, pimentons, tomates, maduixes, carabasses… a més de les fruites habituals de cada any: llimes, taronges, figues i codonys.

El CEIP Torrefiel rep el seu nom del  barri on està situat. Dóna a quatre carrers: el del Comte de Torrefiel, Alcanyís, Joan Baptista Porcar i Erudit Pagés, on té la seua entrada principal.

El Col·legi Públic Torrefiel està inscrit en el registre de Centres docents amb el codi núm. 46012446, corresponent la seua titularitat a la Generalitat Valenciana. El barri Torrefiel es troba  en la zona nord de València. Este barri, junt amb els de “Sant Llorenç” i “Els Orriols” conformen el districte XV (Rascanya) a efectes d’escolarització. Els altres col·legis públics són “Antonio Machado” i “Professor Sanchis Guarner”. A més, al mateix districte es troben els col·legis públics “Miguel Hernández” i “Professor Bartolomé Cossio” i els Instituts “José Ballester Gozalvo” i “Orriols” on els alumnes continuen els estudis de E.S.O. i Batxillerat.

Els centres concertats adscrits al districte són: “Maria Auxiliadora” (Salesianes), “Marni” i “Mercerator”, els dos darrers ubicats en plantes baixes i situats al barri de “Els Orriols”.

Respecte als recursos que presenta el barri, es constata l’escassetat de parcs o zones verdes i instal·lacions esportives. Per això, els centres públics són utilitzats fora del seu horari lectiu per a la realització d’activitats esportives en què participa el sector infantil i juvenil del barri.

El col·legi Torrefiel se situa al barri que li dóna nom. Va ser construit a l’any 1961, fa dos cursos que vam celebrar el 50è aniversari, amb una exposició molt visitada “L’Educació al segle XX” i un sopar dels alumnes i mestres que formen part de la història del centre,amb més de 300 assistents i la ben rebuda presència de la primera directora de l’escola.

És d’interès mencionar l’existència de diverses associacions formades al barri com: Associació de Veïns, Associació de Dones i diverses Associacions de Pares i Mares d’alumnat.