Per a la darrera jornada de la visita, l’escola ens ha preparat una sorpresa d’acomiadament; una activitat complementària pels llocs més importants de la ciutat del Tessalònica. Hem anat a fer la visita amb els grups de 3r cicle. Ha sigut un dia diferent on ens han acompanyat Heleny, la “Shadow Teacher”(mestra de PT) i l’altre tutor. L’alumnat ens explicava cada monument remarcable.
Hem pogut observar el treball d’inclusió en un entorn diferent, fora del centre; així també hem pogut intercanviar punts de vista amb les mestres i alumnat.
L’alumnat ens havia preparat les explicacions dels diferents llocs pels que hem anat passant: biblioteca, Torre Blanca….convertint-se en els nostres guies.
Les mestres ens han explicat que, amb les eixides, van adquirint responsabilitats i autonomia; ho hem pogut veure al fer l’eixida, ja que ells mateixos ens ho han contat. Tant mestres com alumnat han interactuat molt amb nosaltres, donant-nos totes les explicacions que consideraven nevessaries.
Al grup amb el que hem fet la visita per Tesalònica hi havia sols un alumne NESE, la mestra de PT que l’acompanyava en cap moment anava a solament amb ell; anava atenent a tots junt a la tutora, sense pedre’l mai de vista, donant-li autonomia i facilitant la relació amb la resta de companys i companyes.
Cal remarcar que l’atenció individualitzada de la que poden gaudir és molt elevada, degut al nombre de recursos humans que en aquest cas tenen per alumnat (4 especialistes per a 5 alumnes amb necessitat).
Amb aquesta activitat hem acabat la mobilitat, i ens acomiadat de la directora, la cap d’estudis i la resta de professorat del centre. Ha sigut una experiència molt enriquidora i profitosa per a tots nosaltres. A la tornada la farem extensiva a la resta del claustre per a veure punts forts i febles del model i possibles implementacions al nostre centre.
Dia 6. Fi de la mobilitat. Tancant documentació a l’aeroport, amb ganes de tornar a la terreta i de veure a la familia i compartir l’experiència.