ERASMUS + (Dia 1)

El curs 2023/24 CEIP Teodoro Llorente participa com a soci del consorci Erasmus+ DIGINCLUTED,  coordinat per la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació

Projecte acreditat de mobilitat de les persones d’educació escolar KA121. 2023-1-ES01-KA121-SCH-000135952

COMENCEM PROJECTE ERASMUS!

El nostre centre, CEIP Teodoro LLorente, hem sigut seleccionats en el consorci d’Erasmus + KA121 DIGINCLUTED
Dintre d’aquest consorci, algunes docents del centre podran fer una mobilitat a dos països europeus per poder formar-se en aspectes relacionats amb la Inclusió Educativa i les Aules Transformadores a través d’experiencies de Job Shadowing.
Una es realitzarà a Tesalonica (Grècia) que es durà a terme al mes de maig i l’altra es realitzarà a Geraardsbergen (Belgica) al mes d’octubre.
Aquest és el punt d’inici per internacionalitzar el nostre centre i formar part de la xarxa de centres d’Erasmus + i poder aprofundir i aportar la nostra experiència en els programes europeus.

El projecte DIGINCLUTED 2023-1-ES01-KA121-SCH-000135952 està cofinançat pel programa Erasmus+ de la Unió Europea. El contingut d’aquesta publicació és responsabilitat exclusiva del centre i ni la Comissió Europea, ni el Servei Espanyol per a la Internacionalització de l’Educació (SEPIE) són responsables de l’ús que puga fer-se de la informació ací difosa.

PRIMERA MOBILITAT. TESSALÒNICA

Dia 0. A les 6 de la vesprada ens juntaren a Manises per a començar la nostra primera visita. Oscar, Maria, Kike i Juanjo de 4 centres diferents amb destó Tesalónika. Despeguem projecte!

Dia 1. Hui, dilluns 20 de maig, els CEIP Teodoro Llorente, CEIP Doctor Vicente Trenco i CEIP Sant Miquel, a les 9 hem començat la visita a la Primera Escola Experimental de Tessalònica. Ens ha rebut la directora, Chrysanthi Gerani, i la sots directora, Athina Malea que és la mestra d’anglès encarregada d’acompanyar-nos en la nostra estada.
Després de les presentacions i d’ensenyar-nos les instal·lacions ens han presentat el programa d’activitats de la setmana

Hem presentat les característiques del sistema educatiu valencià, la realitat dels nostres centres locals i hem conegut com s’estructura d’educació primària i secundària en Grècia així com la carrera professional docent. L’Educació Primària compren l’etapa de 6 a 12 anys. L’Educació Secundària es divideix en dos etapes de tres anys, la primera obligatòria i la segona, d’altres tres, enfocat cap a la universitat i un altre itinerari de formació professional.
Les escoles experimentals en Grècia estan connectades amb la investigació universitària en pedagogia i metodologies. Els primers estudis sobre l’impacte de diferents metodologies es duen a terme en aquest tipus d’escoles i després es traslladen a la resta d’escoles de tot el territori. Estan molt bé considerades socialment i tenen una gran demanda per entrar a estudiar en elles. L’entrada escoles experimentals de secundària requereix d’una prova perquè la demanda és més alta que les places disponibles.

Amb Athina hem debatut i comentat els reptes els quals s’enfronten les escoles amb el nou paradigma del currículum a nivell europeu amb una mirada competencial i una aposta per la digitalització educativa.

A més, hem pogut visitar l’aula d’informàtica en la qual el professorat especialista duu a terme diferents projectes de programació i robòtica a l’aula. L’alumnat de tot el centre té una hora de classe aquesta aula durant tot el curs.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies