CAP AL SEGLE XXI CONTINUEM FENT ESCOLA
En el nou segle XXI el centre ha continuat la seua tasca educadora i innovadora apostant per una educació de qualitat, i científicament contrastada i avalada per la investigació educativa i per la comunitat científica internacional, i així donar la millor resposta educativa a les necessitats de l’actual societat. Això ha suposat que les mestres i els mestres tinguérem un esperit de formació continua per donar aquesta resposta.
https://portal.edu.gva.es/46004838/actuacions-educatives-d-exit/tertulies-pedagogiques/
Des del curs 2012-2013 començarem a implementar les Actuacions Educatives d’Èxit (AEE) presentades pel projecte d’investigació educativa INCLUD-ED dins del VII Programa Marc de la Unió Europea, que ha estat fins ara el projecte d’investigació (I+D) més gran del món centrat en l’educació. El projecte presenta les actuacions que estan considerades fins ara com les millors per aconseguir l’èxit de l’alumnat i la millora de la convivència.
https://portal.edu.gva.es/46004838/actuacions-educatives-d-exit/
A partir d’eixe moment en el centre s’inicia un procés de transformació socioeducativa junt a tota la comunitat, desenvolupant de manera transversal aquestes AEE (Grups Interactius GI i Tertúlies Literàries Dialògiques TLD) en diferents nivells i diferents àrees, però també formació de familiars, formació del voluntariat, comissions mixtes … per afavorir la participació educativa i decisiva de les famílies en el centre i aconseguir conjuntament el somni de la millora en el rendiment i la convivència.
Es desenvolupa altra AEE: Model Ddialògic de Prevenció i Resolució de Conflictes (DDPRC). Amb aquesta actuació es pretén previndre els conflictes i contribuir a erradicar la VdG a través del diàleg.
Tot aquest procés de transformació del centre continua amb la celebració de la I Assemblea General en juny de 2014, amb el ponent convidat en Ramón Flecha, catedràtic de sociologia de la Universitat de Barcelona i coordinador del projecte d’investigació abans esmentat. En eixe moment es decideix la transformació del CEIP Sant Vicent Ferrer de Llíria en un Comunitat d’Aprenentatge (CdA), tal i com s’impulsa des d’INCLUD-ED. En aquesta decisió també participen les famílies del centre junt a l’alumnat i el professorat. A partir d’eixa decisió creem xarxa junt a altres centres que també són CdA en la comunitat i en la resta del territori nacional i internacional.