1. Una comissió mixta de professorat, familiars i alumnat entre altres agents de la comunitat debateix una proposta i prepara com fer-la arribar al conjunt de la comunitat.
2. Exposar, debatre i decidir la proposta en el claustre, i en una assemblea de la comunitat amb la màxima participació possible de persones.
3. Els membres de la comissió mixta la van fent arribar classe per classe on delegats i delegades van replegant els resultats del debat incloent els aspectes a modificar de la norma i els mecanismes per a que tota la comunitat no es quebrante.
4. En una assemblea de delegats i delegades, l’alumnat debateix la concreció de la norma i la seua aplicació amb presència de miembres de la comissió mixta com oïents i si cal com assesores i asesors.
5. Es convoca una assemblea on delegades i delegats de l’alumnat expliquen al professorat, familiars i comunitat el resultat de les seues deliberacions. També repleguen les valoracions d’eixos agents que tornen a les seues respectives classes en presència del tutor/a i una representanció de la comissió mixta.
6. El conjunt de la comunitat es converteix en seguidor de la norma i de la seua continua revisió. Eixe seguiment es posa en comú (però no es delega) a través de delegats i delegades d’aula i de la comissión mixta.
7. El procés s’acompanya d’autoformació en forma de tertúlies dialógiques sobre la prevenció de la violència de gènere tant per a professorat i familiars com per a l’alumnat amb materials adequats a la seua edat.