LÍNIA DE TEMPS 2022-2023
Per acabar el projecte de centre, hem confeccionat una espècie de línia del temps d’aquest curs. L’alumnat de tot el centre ha disposat imatges d’allò realitzat aquest curs per mesos, recordant tot allò viscut i compartit.

FEM HISTÒRIA!
EL MUSICAL
El divendres 9 de juny, tot l’alumnat i docents del centre, antics alumnes, membres del Rinconet i altres persones col·laboradores van participar en el musical: Fem Història!
L’alumnat de 6é, baix la supervisió de Dorin, l’especialista d’E.F., i Sergio, l’especialista de música i director del centre, van ser els creadors d’aquest musical on a través d’un viatge en el temps coneixíem les diferents etapes històriques que l’alumnat ha tractat al llarg del curs en el projecte de centre.
A LA INCLUSIÓ DES DEL RESPECTE
El 18 de maig, dia internacional dels museus, s’ha inaugurat el mural titulat “A la inclusió des del respecte”, realitzat conjuntament amb el MACVAC.

SETMANA CULTURAL
Els dies 3, 4 i 5 d’abril hem celebrat la setmana cultural, amb activitats esportives, conta contes i excursió per a menjar-se la mona.
8 DE MARÇ
Per commemorar el dia de la dona, 8 de març, hem buscat informació sobre el paper de la dona al llarg de la història, així com dones que han destacat, cada curs/cicle centrant-se en la seua etapa històrica, confeccionant diferents pòsters que s’han exposat a l’escola. 
Novel·la negra
Les classes de 4t, 5è i 6è, el dijous 2 de març van tindre un taller sobre novel·la negra. On l’alumnat va resoldre alguns enigmes i misteris. Posteriorment cadascú va fer un final en una història de misteri que ens va proposar.

CARNESTOLTES
Tornem a gaudir del Carnestoltes tots i totes junts. El divendres 10 el Rei Carnestoltes, amb l’ajuda de l’alumnat de 6é, van fer el prego per anunciar la seua setmana. Diàriament els cicles informaven de la consigna per a l’endemà.
Divendres 17 pel mati, al pati de primària, cada classe va compartir les seues pors depositant-les en la caixa de les pors, que se les va emportar totes. Per la vesprada tot l’alumnat va desfilar i ballar amb la presencia de les seues famílies.

DIA DE LA PAU
Per a treballar a l’aula aquest dia vam començar unes setmanes abans. A cada classe es va contar el conte “El club de los valientes”, i es va escoltar la cançó “Se buscan valientes”. Es va reflexionar sobre que és ser valent/a i cada curs va preparar un lema, acompanyat d’un mural on eren superherois i superheroïnes.
La vesprada del 30 de gener ens vam reunir tots i totes al pati, per a compartir els lemes de cada classe i repartir una medalla a cada alumne/a, que ells i elles havien decorat.

CURSA SOLIDÀRIA
El dijous 22 de desembre, vam celebrar la CURSA SOLIDÀRIA a la plaça «Hermanas Mas». Es van recollir aliments no peribles per al banc d’aliments de Castelló. La cursa va estar adaptada per edats al seu recorregut gràcies a l’alumnat de pràctiques, David, que va marcar el recorregut i junt amb el policia local i els jubilats ens van ajudar a controlar el trànsit i la seguretat de l’alumnat. A més, l’empresa de bici rural de Miguel Castillo (BMC) i el suport de Miguel Garcia, van dirigir la cursa amb les bicis elèctriques.
DECORACIÓ NADALENCA
FENT HISTÒRIA!
Per engalanar la nostra escola amb l’arribada del Nadal, hem decorat les portes i l’arbre de nadal amb motius històrics i nadalencs, relacionant el projecte de centre amb aquest esdeveniment. A més, totes les classes van rebre un diploma agraint la seua participació en la decoració de les portes. 
CALENDARI ADVENT
La Comissió d’Igualtat i Convivència va preparar un calendari d’advent per a tota l’escola. Cada dia una classe ha sigut l’encarregada d’obrir el sobre corresponent i comunicar-ho a la resta de classes.

NOVETATS OBSERVATORI DE CONVIVÈNCIA
Tenim notición‼️
Des de l’OBSERVATORI DE CONVIVÈNCIA🧐 S’ha creat un vídeo🎬 per donar a conèixer els objectius i funcions dels observadors i de les observadores. Esperem que vos agrade.
ALÇA EL VOL COEDUCANT 25 N
Dia internacional contra la Violència cap a la Dona.
Commemorem aquest dia per cridar l’atenció i generar consciència al voltant de la violència contra les dones, una de les formes de violència més estesa al món.
Hem pintat papallones al nostre pati per poder fer-nos fotos amb elles. A les classes hem treballat també el vídeo de les germanes Mirabal.

Sabeu que és l’OBSERVATÒRI DE CONVIVÈNCIA?
Es tracta d’un programa per a la prevenció i la resolució de possibles conflictes dins de la comunitat educativa.
Durant aquesta setmana els observadors i observadores elegits i elegides pel grup de classe han tingut sessions de formació on hem realitzat diferents activitats com dinàmiques sobre la resolució de conflictes i la comunicació com a ferramenta essencial per a resoldre un conflicte.
Els nostres observadors i les nostres observadores estan preparats i preparades per a començar en l’observació i, sabeu com els podeu identificar? Per la medalla que porten penjada amb un cordell!

9 OCTUBRE
El dia 7 d’octubre, per la vesprada, vam celebrar el 9 d’octubre. Entre tots i totes vam muntar un mural, format per una boca amb la llengua fora amb la senyera. Cada classe tenia uns adhesius de color roig o groc. En aquestes cada classe va escriure alguna cosa relacionada amb la seua època històrica, fent referència al projecte de centre. I les vam pegar en els llavis i la llengua.
Va vindre el grup de danses “La Triciola” de Vilafamés, que un any més ens va acompanyar amb els seus balls, fent-nos a tots partícips en una dansa.
Per acabar, l’alumnat de 6é va llegir el manifest del Correllengua, facilitat per Acció Cultural de Castelló. A continuació, un alumne de 6é i un de 2 anys van donar una volta pel pati amb una flama al compàs de la millor música. 
FEM HISTÒRIA!
Nou curs, nou projecte, i aquest any: Fem història!
L’equip docent es va vestir segons l’època que tractaran més detalladament a les seues aules, per a donar la benvinguda a l’alumnat el primer dia de classe.
L’alumnat de primària tenia preparada la primera activitat al pati, calia pegar les imatges en els pòsters corresponents, segons l’etapa històrica a la que pertanyien. L’alumnat d’infantil tenien imatges similars que podien pintar a classe, i més tard les van pegar en els pòsters corresponents.


