El nostre centre

[lgc_column grid=”30″ tablet_grid=”30″ mobile_grid=”30″]

[/lgc_column][lgc_column grid=”70″ tablet_grid=”70″ mobile_grid=”70″ last=”true”]

Nuestro Centro

 

CONDICIONS del CENTRE

El CEIP Santa Bárbara és l’únic centre escolar que existix a la localitat, compost d’una línia escolar. Compta amb 3 aules d’Educació Infantil i 6 aules d’Educació Primària.

A més d’aquestes aules el centre compta amb: Menjador Escolar, Gimnàs i altres instal·lacions poliesportives, Aula de suport d’Infantil-Primària i tasques del Gabinet Psicopedagògic, aula d’Informàtica, aula de Música, aula d’Audiovisuals i Usos Múltiples, despatxos, sala de professors, servicis i altres dependències com el magatzem de neteja.

 

PERSONAL DOCENT

 La plantilla de professors del centre està formada per:

      4 professors d’Ed. Infantil

      7 professors d’Ed. Primària

      1 professor Especialista d’Anglés

      1 professor Especialista d’Ed. Física

      1 professor Especialista de Música

      1 professor Especialista de Religió

      1 professor Especialista de Pedagogia Terapèutica

 

A més el centre compta amb una Psicopedagoga contractada per l’ajuntament a temps parcial per a atendre les necessitats dels alumnes. Participa activament en la realització de totes les activitats de la vida del centre a través de la Comissió Pedagògica.

El centre compta amb l’assistència d’un servici de Logopèdia.

 

ELS ALUMNES

La ràtio en l’actualitat és d’uns 12 alumnes per professor de mitjana.

Tots els alumnes compten amb un servici de suport per a poder recuperar el ritme del seu grup en cas de retards lleus en l’adquisició de les Competències Bàsiques i amb el servici de suport pel gabinet psicopedagògic per a xiquets que porten un retard considerable. Es compta amb la professora de Pedagogia Terapèutica a temps parcial per a tractar aquells alumnes amb Necessitats Especials. A més hi ha un servici de logopèdia per a xiquets de Primària per a tractar les deficiències detectades en el llenguatge.

Des de fa uns cursos el centre compta amb el suport d’una psicòloga contractada per la Mancomunitat per a donar cursos d’Autoestima i es du a terme el programa Previndre per a Viure per la Psicopedagoga del centre en el tercer cicle de Primària.

 

RELACIÓ AMB ELS PARES

Els pares dels alumnes participen activament en l’escola. Des de l’AMPA es promouen activitats de relació pares- alumnes- col·legi com a festa final de curs, berenars al llarg del curs, menjar per als alumnes de 6t que abandonen el centre per finalitzar l’etapa…

Els pares en general acudixen massivament a l’escola quan són requerits pels professors, tutors, direcció del centre… per a celebrar reunions de qualsevol tipus tant informatives com de formació.

En general mostren interés en què els seus fills aprenguen i maduren, sent destacable l’interés mostrat quan els xiquets estan en els primers nivells d’ensenyança.

En els últims anys hem rebut uns quants alumnes provinents de famílies immigrants que s’han integrat perfectament en el nostre centre no sent destacable cap aspecte que podria perjudicar el procés d’adquisició de les Competències Bàsiques.

No és en absolut un centre conflictiu quant a absències o faltes no justificades, problemes de disciplina, problemes d’alimentació i higiene…ja que els alumnes no provenen de famílies desmembrades, o d’un nivell cultural molt davall o sense recursos econòmics. Normalment els alumnes acudixen amb el material necessari i qualsevol problema disciplinari es resol gràcies als alumnes mediadors en els conflictes i el diàleg entre els pares i professors.

 

 

 

DOTACIÓ DE MOBILIARI i MATERIAL DIDÀCTIC

El centre està dotat de l’equipament didàctic i esportiu necessari per a fer efectiva la labor docent. En els últims anys cal destacar la inversió que es realitza des de la Conselleria d’Educació per les TIC. S’han rebut ampliacions a la nostra aula d’Infocole divers equipament informàtic com a ordinadors, pissarres digitals, reproductors, projectors…  Des del col·legi també es fa un esforç per a la compra de programari i manteniment d’impressores. A més l’aula d’informàtica compta amb un professor de suport per a assegurar el bon funcionament de la mateixa.

 

CARACTERÍSTIQUES DEL CENTRE

El centre es manifesta aconfessional i respectuós amb totes les creences. Igualment es manifesta lliure de qualsevol tendència ideològica o política determinada. D’acord amb este pluralisme, tota persona que treballe en l’escola evitarà la més mínima tasca de propaganda.

El centre utilitza el castellà i el valencià indistintament com a llengües de comunicació però en l’aprenentatge utilitza el castellà en Infantil i els primers anys de Primària per ser esta la llengua familiar pròpia dels alumnes. Progressivament s’incorpora el valencià de forma oral i escrit en el primer curs de Primària i a partir de tercer curs s’aplica el PIP segons els termes que la Conselleria d’Educació establix tendint a un ús normal i no discriminatori de les dos llengües oficials al llarg de l’escolaritat. Per un altre costat els alumnes reben classes d’Anglés a partir del primer cicle de Primària.

 La tasca educativa de l’escola es basarà en el respecte mutu, el diàleg, la reflexió, la col·laboració i la solidaritat tractant de:

-Desenrotllar l’esperit crític, la capacitat de discussió i de decisió i la voluntat col·lectiva de  transformació de la realitat social.

 Admetre la diversitat de ritmes evolutius i de capacitats intel·lectuals.

-Donar importància tant a la relació educativa com a l’adquisició de tècniques i Competències Bàsiques.

-Cultivar la investigació, l’adquisició de coneixements i la sistematització científica amb vista a una utilització pràctica, i evitar que hi haja una desconnexió entre la teoria i la pràctica, entre treball i estudi.

-Fomentar l’activitat i la iniciativa abans que la busca dels coneixements.

 Tindre en compte el desenrotllament psicològic i maduratiu de l’alumne en la programació i els nivells.

 

L’educació i la convivència es desenrotllaran en un marc de tolerància i respecte a la llibertat de cada individu, a la seua personalitat i les seues conviccions, que no podran ser pertorbades per forma alguna de coacció ni per l’obligació d’assumir ideologies o creences determinades.

El centre practica una educació per a la igualtat sense discriminació per raó de sexe.

L’educació sexual ha de conduir cap al respecte cap a la pròpia persona i a la de l’altre i així com a la integració natural de la realitat social. La sexualitat és simplement el reconeixement dels drets de l’altre, complementant-se, permetent estimar i valorar la col·laboració amb l’altre en el treball, en el joc i en el diàleg.

La idea d’una escola democràtica implica la necessitat d’una participació real i efectiva de tots els estaments que la componen en la seua gestió per mitjà dels representants triats per cada un dels estaments.

[/lgc_column]

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies