TERTÚLIES LITERÀRIES DIALÒGIQUES

Les Tertúlies Literàries Dialògiques (TLD) són una activitat educativa i cultural identificada pel programa INCLUD-ED com una estratègia eficaç per a reduir el fracàs escolar. Estes tertúlies ensenyen als estudiants a compartir, dialogar i gaudir de grans obres literàries, al mateix temps que fomenten la comprensió lectora, el coneixement i el desenrotllament personal.

Es basen en un diàleg igualitari, on les opinions dels estudiants són valorades pels seus arguments, no pel poder o la jerarquia.

Com s’organitzen?

En cada sessió, tots els participants expressen la seua interpretació del que estan llegint. Cada estudiant compartix el que li ha interessat, per què li ha cridat l’atenció i el relaciona amb altres tertúlies prèvies. Este intercanvi permet aprofundir en els temes de la lectura i generar nous coneixements. A més, una persona del grup s’encarrega de moderar la sessió per a assegurar que tots participen de manera igualitària.

Per a ajudar-nos a reflexionar millor, cada estudiant té un quadern de tertúlies on pot anotar el que li ha cridat l’atenció durant la lectura, a vegades amb el suport de la seua família. Això els facilita expressar les seues idees en les tertúlies, fent l’intercanvi encara més enriquidor.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies