Auxiliar de conversa

L’auxiliar de conversa té com a rol bàsicament donar vida a la llengua i la cultura del seu país a través d’un ús autèntic de la llengua i convidant l’alumnat a contrastar i comparar una cultura amb l’altra a través d’una varietat d’estratègies.
Sota la coordinació i supervisió del professor titular pot realitzar les següents tasques:
• Pràctiques específiques de conversa i activitats orals.
• Ensenyament de la cultura del seu país d’origen.
• Fer enregistraments en la seua llengua perquè el centre els utilitze com a exemple de la parla d’un nadiu en la llengua d’aprenentatge.
• Sempre que tinga disponibilitat dins del seu horari, també pot contribuir a la formació del professorat del centre.
• Podrà participar en la realització d’activitats extraescolars de diferent índole com ara culturals, esportives, viatges d’estudis, intercanvis escolars, etc. (Recomanem que hi participe activament, ja que aquestes activitats poden resultar formatives per a la seua intervenció a l’aula i per a un millor coneixement del valencià i del castellà).
• Altres tasques afins i propostes en els llibres de text de llengües estrangeres.
En resum, l’auxiliar de conversa ha de:
• Animar l’alumnat a participar en activitats orals.
• Preparar activitats de classe que se centren en l’aprenentatge de la llengua i la cultura.
• Dirigir xicotets grups de 2 a 10 alumnes, mai en solitari, sempre supervisat pel docent.
• Motivar l’alumnat a aprendre la llengua que transmet l’auxiliar.