RECREOS RESIDU-ZERO♻️

Al centre ja fa més d’ un any participem en el programa Residu-Zero que consisteix en la reducció dels residus sòlids evitant principalment els embolcalls plàstics, el paper d’ alumini i els bricks; i potenciant aliments saludables com fruites, fruits secs o entrepans.

L’ aigua la porten en botelles reomplibles i l’ esmorzar en bosses de tela o carmanyoles d’ usos múltiples. En cada classe disposem d’ una graella i cada dia l’ encarregat pinta de verd a l’ alumne que no porta residu o de roig en el cas que sí en porte, d’ aquesta manera premiem a final del trimestre tant als alumnes de cada classe com la classe més ecològica.

Al pati traem quatre contenidors diferents: el de residus orgànics que és el que fem servir per a la compostera, i tant alumnat com professorat llença ahí les pells de la fruita o qualsevol altra resta orgànica. Traem també un contenidor groc per a poder reciclar, per exemple els potets dels iogurts o altres bevibles; tenim un contenidor blau per a ficar els papers en què per exemple emboliquen l’ entrepà, tenim, també el contenidor de restes que no poden reciclar-se. Els monitors del menjador escolar col·laboren també, guardant-nos les restes orgàniques bones per a la compostera en un poal en la nevera. Allí guardem també les restes dels esmorzars.

A més a més, en totes les classes tenim un contenidor grog, blau, verd i un de fem no reciclable per a fer la separació de residus. La patrulla verda és l’ encarrega de recollir el reciclatge de totes les aules i passadissos, i portar-ho als grans contenidors del carrer que hi ha enfront de l’ escola. En aquesta patrulla participen tots els alumnes de Primària i, també. els professors de manera rotativa.