Primer Segon Tercer Quart Cinquè Sisè
La L’educació primària és la primera etapa obligatòria i gratuïta del del sistema educatiu. S’organitza en tres cicles i s’estén al llarg de sis cursos acadèmics, generalment entre els 6 i els 12 anys.de edad. El El primer cicle consisteix en la 1a i 2a de primària; sel cicle d’emugno por per 3r i 4t de primària; y el i el tercer cicle per 5 i 6o.
Atès la seva naturalesa obligatòria, totes les nenes i nens de l’any natural dels 6 anys, s’han d’incorporar en aquesta etapa, independentment de si han completat o no l’educació infantil.
Què és l’educació primària?
La L’objectiu de l’educació primària és facilitar l’aprenentatge de l’expressió oral i escrita i la comprensió, la lectura i el càlcul; l’adquisició d’habilitats lògico-matemàtiques i les nocions bàsiques de la cultura; promoure hàbits de convivència, i estudiar i hàbits de treball; i promoure l’afectivitat, la creativitat i el sentit artístic.
Aquests ensenyaments busquen que els alumnes tinguin una formació integral que repercuteixi en el desenvolupament de la seva personalitat i els permeti afrontar amb èxit l’educació secundària obligatòria (ESO).
Els continguts de les àrees es mobilitzen des d’una perspectiva globalitzadora i els docents adapten la seva pràctica al ritme d’aprenentatge i treball dels nens i nenes. Per garantir aquesta personalització de l’aprenentatge, el professorat integra en la seva programació d’aula els principis del Disseny Universal per a l’Aprenentatge o DUA.
Entre els objectius escènics, l’Educació Primària contribueix a la promoció de les normes de convivència, a l’adquisició d’habilitats per a la resolució pacífica de conflictes, la comprensió i acceptació de les diferents cultures, al desenvolupament de les competències tecnològiques, al desenvolupament de les capacitats afectives, i en general, a desenvolupar competències matemàtiques i conèixer les qüestions fonamentals dels àmbits d’estudi. Les competències clau són:
- Competència en comunicació lingüística
- Competència plurilingüe
- Competència matemàtica i en ciència, tecnologia i enginyeria
- Competència digital
- Competència personal, social i d’ aprendre a aprendre
- Competència ciutadana
- Competència emprenedora
- Competència en consciència i expressió culturals
