
PROJECTES
TRANSFORMACIÓ D’ESPAIS EDUCATIUS
TRANSFORMACIÓ D’ESPAIS EDUCATIUS
En el Mateu, considerem que no sols l’aula “tradicional” és l’únic lloc d’aprenentatge. Creiem fermament que qualsevol racó, espai, aula, el baix d’una escala… pot convertir-se en un lloc on es puga aprendre, sentir-se a gust i desenrotllar el seu potencial. Parlem del pati, de les aules, dels replanells i buits de les escales, d’un menjador polivalent, un porxo condicionat per al joc de qualitat, etc.
És per això que, amb molt d’esforç, inversió i mirant l’escola des d’una altra perspectiva, podem reutilitzar materials per a la creació d’estos espais més amables i respectuosos.
Els espais han de transmetre calma, relax, seguretat… per això, i seguint estudis que ho avalen, optarem per materials naturals, llum natural, colors neutres que eviten la contaminació visual i possibles distraccions. A més, dins de cada aula, l’organització i distribució en l’espai és important i diu molt de la dinàmica de la classe. Defenem la idea que totes tinguen un racó de lectura dins de l’aula que convide al foment lector.
Entenem que l’escola és la segona casa del nostre alumnat i han de sentir-se segurs, a gust i confortables en ella.















