L’ETAPA DE PRIMÀRIA

La nostra visió d’aquesta etapa és proporcionar un entorn segur, inclusiu i enriquidor, on l’alumnat pugua explorar, aprendre i créixer a partir d’experiències estimulants. Amb un enfocament holístic, aspirem a formar individus amb valors sòlids, capacitats cognitives avançades i una mentalitat oberta cap a la diversitat cultural i social.

La nostra escola posa l’èmfasi en les següents característiques:

APRENENTATGE PERSONALITZAT

Adaptar l’ensenyament i les activitats a les necessitats i interessos individuals de cada estudiant. A través d’avaluacions formatives s’identifiquen les àrees de fortalesa i d’interés de cada alumne/a permetent un aprenentatge més eficaç.

Habilitats del segle XXI

La importància d’ensenyar habilitats rellevants per a l’èxit en el segle XXI, com la ressolució de problemes, la comunicació efectiva, el pensament crític, la col·laboració i la creativitat. Es dissenyen activitats i projectes que afavoreixen el desenvolupament d’aquestes habilitats essencials.

Cooperació i treball en equip

Promovem la col·laboració i cooperació entre els estudiants, creant oportunitats per treballar en equip, compartir coneixements i desenvolupar habilitats socials.

Inclusió i diversitat

A la primària prioritzem la inclusió i la diversitat, creant un entorn acollidor i respectuós per a tots els estudiants. Es tenen en compte les necessitats educatives especials i s’adapten les estratègies d’ensenyament per assegurar que tots puguen aconseguir l’èxit acadèmic.

METODOLOGIES ACTIVES

El treball en equip, els projectes, les investigacions i els jocs educatius són algunes de les estratègies que es fan servir per a fomentar la participació activa dels alumnes.

Integració de la tecnologia

La tecnologia com a eina pedagògica per millorar l’aprenentatge dels estudiants. La utilització de tauletes, ordinadors, programari educatiu i recursos en línia permet una major interactivitat i personalització de l’experiència educativa.

Aprenentatge experiencial

Implica l’aprenentatge a través de la pràctica i l’experiència directa. S’organitzen eixides educatives, excursions i activitats pràctiques perquè els alumnes aprenguen a través de la interacció amb el món real.

Reflexió i millora continua

Els docents i el personal escolar es comprometen a revisar i ajustar les pràctiques educatives per satisfer les necessitats canviants dels estudiants i la comunitat educativa.

Els sis cursos d’educació primària al CEIP PALÀNCIA es divideixen en els següents cicles:

PRIMER CICLE (1r i 2n)SEGON CICLE (3r i 4t)TERCER CICLE (5é i 6é)
En aquesta etapa inicial, el focus principal està en crear una base sòlida per a l’aprenentatge futur. Això inclou l’adquisició de les habilitats bàsiques com la lectura, l’escriptura i el càlcul. Utilitzem jocs educatius, cançons i contes per fer l’aprenentatge més divertit i captivant. A més, donem importància a la creativitat i les activitats artístiques per desenvolupar la seva expressió personal.En aquesta fase, aprofundim en les matèries bàsiques i enriquim assignatures com coneiximent del medi. Continuem amb l’ús de la tecnologia i afegim projectes de recerca i exposicions perquè els estudiants desenvolupen les seves habilitats investigadores i la seua capacitat d’expressar-se oralment.En l’última etapa de l’Educació Primària, el nostre objectiu és preparar els alumnes per a l’educació secundària. Reforcem les seues competències en totes les àrees i promovem l’aprenentatge crític i l’autonomia. Treballem en projectes més extensos que requereixen anàlisi, resolució de problemes i col·laboració en grup. També fomentem la consciència cívica i social perquè els nostres estudiants siguen ciutadans responsables i empàtics.

En definitiva, al CEIP PALÀNCIA, cada etapa de l’Educació Primària és considerada un fonament essencial per al creixement acadèmic i personal del nostre alumnat. Amb una visió centrada en l’aprenentatge personalitzat i metodologies adequades, aspirem a preparar-los per a un futur brillant i ple d’oportunitats.