AMPA

L’Associació de Mares i Pares d’Alumnes (AMPA) del CEIP Palància és una entitat formada per les famílies dels estudiants del centre educatiu. La seua finalitat principal és col·laborar activament amb l’escola per millorar la qualitat de l’ensenyament i el benestar dels alumnes. L’AMPA és una figura clau en la comunitat educativa, ja que representa els interessos i les necessitats dels pares i les mares, i promou la participació i la implicació de les famílies en la vida escolar dels seus fills.

Funcions de l’AMPA:

1. Representa a les famílies: L’AMPA actua com a portaveu dels pares i mares davant dels òrgans de govern del centre educatiu i altres entitats.
  2. Participa en el Consell Escolar: L’AMPA té representants al Consell Escolar del centre, on participa activament en la presa de decisions sobre qüestions educatives i organitzatives.
  3. Col·labora amb el centre educatiu: L’AMPA col·labora amb l’escola en l’organització d’activitats complementàries, excursions, tallers, festes i altres esdeveniments que enriqueixen l’experiència educativa dels alumnes.
  4. Defensa dels interessos dels estudiants: L’AMPA treballa per garantir el benestar dels alumnes, vetllant per la seva seguretat i fomentant un ambient d’estudi saludable i respectuós.
  5. Gestiona serveis i recursos: En alguns casos, l’AMPA pot gestionar serveis o recursos complementaris: les activitats extraescolars i l’escoleta matinera.

Activitats que dinamitza:

1. Esdeveniments socials. L’AMPA organitza festes i altres esdeveniments per a tota la comunitat educativa com la festa de fi de curs entre altres.
  2. Serveis educatius com per exemple les activitats extraescolars.
  3. Gestions educatives com la reserva de llibres a l’inici de curs.
  4. Participació al centre oferint ajuda econòmica en eixides, tallers, xerrades o activitats complementàries així com participació en els esdeveniments que organitza l’escola.

Organigrama

1. President/a: MARIA JOSÉ MONCHOLI
  2. Vicepresident/a:.
  3. Secretari/a:
  4. Tresorer/a: GLÒRIA LIBEROS.

Aquesta junta directiva és elegida per les famílies associades i té com a funció organitzar i coordinar les activitats de l’AMPA i prendre les decisions importants que afecten l’associació i la seua participació en el centre educatiu.