SERVEIS DEL CENTRE

SERVEIS

Serveis que ofereix el centre:

• Menjador
  • Escola Matinera – De 7.30 a 9.00 hores (oferit per l’AMPA)
  • Servei d’Orientació Psicopedagògica (SPE)
  • Biblioteca d’aula
  • Aula d’Informàtica
  • Aula de Biblioteca
  • Aula d’Usos Múltiples
  • Hort Ecològic i Hivernacle

—————————————————————————————————————————————————————————————————————————————-

MENJADOR

El C.E.I.P. Pablo Neruda disposa de menjador escolar. Existeixen 3 sales diferenciades dins del menjador: una sala per als alumnes més majors de Primària, i una altra zona que disposa de 2 sales més per als alumnes d’Infantil (una sala per als de 3 i 4 anys, i una altra per als de 5 anys), i per als més xicotets de Primària.

Menjador de primària.
Menjador d’infantil 3 i 4 anys.
Menjador d’Infantil 5 anys.

El menjar es fa en la pròpia cuina del col·legi.

Els baixes, dietes i altres comunicacions es notificaran al menjador abans dels 10 hores de les següents formes:

● E-mail: comedorpabloneruda@gmail.com

● Nota en la bústia del menjador disponible en el centre. (Hi ha 2: un d’exterior al carrer Enginyer Joaquín Benlloch, i un altre en el pati d’Educació Infantil)

L’hora d’eixida del divendres per als usuaris del menjador serà als 15.15 hores.

L’empresa contractada per al servei del menjador és COLEVISA

Els menús es poden consultar en http://www.colevisa.es/, així com mitjançant la seua aplicació.

A causa de la quantitat d’usuaris que fan ús del servei, no hi haurà comensals esporàdics.

—————————————————————————————————————————————————

AULA D’INFORMÀTICA El nostre col·legi disposa d’una Aula d’Informàtica dotada amb 23 llocs.

AULA DE BIBLIOTECA

—————————————————————————————————————————————————————————————————————————————-

HORT ECOLÒGIC

El Centre disposa d’un hort escolar a la disposició dels alumnes de 5é de Primària.

En el curs escolar 2004/2005 començà a funcionar l’hort en el nostre col·legi. Es realitza un projecte de revolta i d’innovació educativa, dirigit per un biòleg, Paco Morcillo, que va comptar amb l’ajuda de professors, pares, mares i l’AMPA. Des d’aquest moment, l’objectiu fonamental és la participació dels alumnes en les qüestions mediambientals. Les activitats realitzades durant aquest temps han sigut interessants i amb resultats molt satisfactoris.

Els alumnes de 5é del col·legi participen durant un curs escolar dels treballs directes de l’hort: neteja, sembra, trasplantaments, reg i recol·lecció d’hortalisses. La resta dels alumnes realitzen visites a l’hort acompanyats pels professors per a observar els cultius. Podem trobar creïlles, cebes, alls, raves, tomaques, enciams de tres tipus, faves, carabasses, cogombres, pèsols i plantes medicinals, aromàtiques i ornamentals. En tot moment s’afavoreix el coneixement dels eines, l’observació sistemàtica, la responsabilitat i el treball en equip dels alumnes, sempre dirigits per persones expertes en la matèria.

HIVERNACLE

L’any 2008 i com a ajuda als tasques de l’hort escolar, naix un projecte educatiu recolzat pel CEFIRE (Centre de Formació del Professorat). Un equip de mestres del centre van organitzar un programa amb l’objectiu d’afavorir els valors positius de l’ensenyament mediambiental. Les activitats que desenvolupa cada grup d’alumnes consisteixen tant a sembrar, plantar i regar com a fer un seguiment per escrit amb fitxes dels continguts més importants. A més, els llavors, tubercles, etc. de l’hivernacle s’aprofiten per a, posteriorment, trasplantar a l’hort escolar. D’aquesta manera els xics i xiques poden observar tot el procés de creixement d’una planta. També s’utilitza aquest espai per a tractar altres aspectes, com el treball amb esqueixos que posteriorment s’han aprofitat per a l’ornamentació de diferents estades del col·legi.