El treball per propostes és una metodologia que consisteix en organitzar l’aula en un espai on les i els alumnes realitzen activitats simultànies de manera autònoma. És una forma de treballar més creativa i flexible, en la qual el paper de la mestra és dinamitzar els aprenentatges i animar els/les alumnes a participar en tots els espais d’activitats i aprenentatge.
Aquest primer trimestre les nostres classes hen recollit propostes de joc per treballar conceptes relatius a la lògico-matemàtica i lecto-escriptura. Totes elles adaptades als diferents nivells de les aules. Cada alumne tria quina proposta vol realitzar de manera autònoma, des d’aquest plantejament cedim als alumnes un gran protagonisme: participa activament en el seu aprenentatge, pot ser model i guia dels seus companys/es, pren consciència de les seues possibilitats , aprén dels seus errors…
Ens encanta treballar així doncs veiem com en cada proposta treballem l’autonomia, donem ajuda a l’infant a ser responsable del material i del treball, adquirint alhora la necessitat d’ordre. L’alumne aprén a organitzar-se, a planificar-se… guanyant confiança i seguretat.
No podem oblidar tampoc, que amb aquesta metodologia donem resposta als diferents interessos i ritmes d’aprenentatge, ens facilita el seguiment individual de cada alumne, treballem l’observació, l’exploració, la manipulació, experimentació, creació, descobriment… sobretot deixem espai al pensament i a la decisió.
Cap altre objectiu millor, que els aprenentatges presentats en forma de JOC doncs esdevenen realment significatius i funcionals per als alumnes.
A continuació us deixem un vídeo amb algunes de les propostes d’aquest trimestre: