PASQUA A L’ESCOLA

La xata merenguera, huit, nou, deu,

com és tan fina, trico, trico, trac,

com és tan fina lairó, lairó, lairó, lairó...

Amb aquesta lletra encetarem la festivitat de pasqua al nostre col·le. La pasqua és la festa de la primavera victoriosa, durant la qual les lleis cícliques de la naturalesa se'ns mostren en els milers de capolls que creixen i les milers de llavors que germinen al nostre voltant. L' hivern ha passat. És temps de família i comunitat, és temps d'eixir al camp proper, camp com el nostre que envolta la nostra escola amb roselles, espàrrecs i agrets. Aprofitarem aquest últims dies d'escola per gaudir d'eixe camp que ens acompanya i canvia segons l'estació.

L’alumnat d’infantil i primer cicle visitarem  la Creu i altres al Castell però totes i tots coincidirem en menjar la benvolguda mona de pasqua. Uns recollirem roselles, altres confeccionarem titelles de pardalets, mentre altres alimentàvem ocellets veïns.

Per altra banda als alumnes del segon i tercer cicle Mayra ens va ensenyar totes aquelles plantes silvestres que podem trobar al nostre poble i a l’entorn del Castell de Montesa que són comestibles. Algunes d’elles ja no solen emprar-se a la cuina de les nostres cases i per això no les coneixiem com ara la malva, la calota silvestre, la berza o el raïm de pastor, però d’altres sí com el romer, el timó o la camamil·la. A més vam escoltar el cant d’algunes aus i les vam observar amb els nostres prismàtics. En tornar a l’escola vam elaborat un preciós herbari amb les mostres de plantes que hem anat arreplegant durant la caminada.

La nostra escola creu indispensable disposar de moments de festa com aquesta, moments on menjar-nos el panet amb llonganissa pasqüera, doncs ens donen l'oportunitat de compartir en companyia de tots i totes moments que per a nosaltres són especials. Són ocasions que ens ajuden a fer nàixer i enfortir els vincles afectius que dia a dia creixen entre nosaltres i ens arrelen culturalment, moments com la vesprada de jocs tradicionals, on la convivència, l'estima i el plaer del qual tothom és partícip, són els que ens fan crèixer com a escola: moments de somriures  excepcionals d'una xicoteta però gran família.

Aprofitem aquestes lletres per agrair a l'AMPA la seua col·laboració incondicional amb l' acolorida milotxa i el boníssim esmorzaret pasqüer. Agrair també a Maira el seu acompanyament curiós on ens ensenyà a mirar amb altres “ales”, els ocells del nostre entorn més proper.

INFANTIL I 1R CICLE PRIMÀRIA:

2N I 3R CICLE PRIMÀRIA: