Llegir ens fa lliures!

En tornar de les vacances pasqueres la nostra escola va celebrar el Dia Internacional del Llibre. Un dia meravellós, ens va acompanyar el benvolgut solet i un bon grapat de contes meravellosos que eixiren de la biblioteca per fluir pel nostre pati.

Farem una miqueta d'història per saber que la festivitat és bastant recent, segons algunes fonts es va celebrar la primera vegada cap al 1926. La idea original va ser d'un escriptor valencià afincat a Barcelona Vicent Clavel. Poc després, l'any 1930, es va canviar la data pel 23 d'abril, per commemorar que aquest mateix dia però l'any 1926, encara que segons diferents calendaris, va morir  Miquel de Cervantes i William Shakespeare. També en aquesta mateixa data van nàixer  o morir escriptors universals com Josep Pla o Manuel de Nebrija.

L'any 1995 de novembre de 1995, en una conferència a París, la festa del 23 d'abril dedicada a la literatura ha estat declarada per la UNESCO “ Dia Mundial Del Llibre i dels Drets d'Autor”.

La nostra festa va consistir en un apadrinament lector molt proper. Aquesta és una activitat cooperativa que es realitza en parelles formades per alumnes des de 6é de primària fins 3r de primària que fan de padrins/padrines de lectura i els/les alumnes de 2n fins a infantil que fan de fillols/filloles. El fet de ser padrí/-na de lectura representa que l'alumne padrí/-na adquireix el compromís principal de vetlar per l'apropament de la lectura  del seu fillol/-la, motivant-lo/la i llegint-li contes que li agraden als més menuts i menudes de l'escola.

Fou tot un èxit doncs es va potenciar l'aprenentatge dels padrins/-nes i dels fillols/-les, es crearen contextos significatius d'aprenentatge, es generaren experiències positives i plaents de lectura i sobretot s'establiren lligams afectius entre padrins/-nes i fillols/-les al voltant de la lectura i envers altres situacions a l'escola.

Us deixem un vídeo amb imatges d'aquest dia, esperem puga aplegar-vos la màgia que visquérem dins l'escola.