Celebració 9 d’octubre

La nostra particular celebració del Nou d'Octubre aquest any ha transcorregut a les faldilles del benvolgut castell. Amb un bon grapat de rialles, de jocs, de danses feudals i complements típics de la Diada del nostre poble.

A les aules descobrirem una miqueta més com fou l'entrada a la ciutat de València de les tropes catalanoaragoneses comandades pel rei Jaume I l'any 1238. A més ens decorarem la cimera reial símbol identificatiu del rei d'Aragó. També confeccionarem una polsera de cartolina amb la presència d'un ratpenat, doncs hi ha una llegenda que conta que Jaume I l'adoptà com a símbol per demostrar que no creia en supersticions, així salvà la vida a un quiròpter que hi havia a la primera mesquita consagrada a Palma, i que tothom volia matar perquè el consideraven de mal averany.

Iniciarem l'eixida amb il·lusió doncs era la primera excursió del'encetat curs escolar, i amb nous infants a qui acompanyar literalment de la mà. Els alumnes de sisè conduïren les manetes ben xicotetes de totes i tos els alumnes d'infantil fins el castell, on esmorzarem tots plegats fins l'hora dels balls i jocs. Aplegat el mig dia i novament amb la mateixa germanor, cadascú recollí la seua xicoteta parella per encetar el viatge de tornada cap a la nostra escola.

Com sempre, eixides de l'escola enriquidores per a totes i tos els alumnes. No podem oblidar l'entorn tan ennoblidor de la nostra escola, doncs ens ofereix moltíssimes possibilitats d'exploració, experimentació i contacte amb la natura, així com infinitat d'aprenentatges, en aquest cas coneixements històrics que ens forgen com a poble.