Celebració 25N: Coeduquem / Festa de la tardor

La nostra escola ha participat en la cel·lebració del Dia Internacional de l'Eliminació de la Violència contra les Dones i Xiquetes, amb diferents actes com la lectura d'un manifest, la presentació de les papallones metafòriques dels batecs femenins silenciats, el visionat de curts, lectura de contes, composició d'uns cartells testimonials i la interpretació d'una cançó reivindicativa de la situació. Amb aquestes accions pretenem contribuir a configurar un pla d’estudis no sexista, en el qual es supere la històrica invisibilitat de les dones i on s’ensenye i s’aprenga a construir la igualtat entre homes i dones. Treballem amb materials i estratègies que permeten detectar i combatre situacions i conductes que deriven a la violència contra les dones, també volem fomentar canvis cognitius, emocionals i d’actitud que permeten construir una convivència entre totes les persones regida pels principis de justícia social, equitat i igualtat. Un dels nostres objectius fonamentals és adreçar-nos a edats primerenques i establir estratègies afectivosexuals, que les i els acompanyen sempre.

Com a comunitat educativa volem expressar la necessitat d'abordar la violència masclista, i per aconseguir-ho ens cal educar i reeducar lliures d'esteriotips sexistes, educar i reeducar en relacions sanes, i ens cal reconèixer una violència que sovint s'ha tendit a invisibilitzar. Sols d'aquesta forma podrem empoderar les i els nostres alumnes per donar-hi la resposta efectiva que la nostra societat reclama.

En un món cada cop més accelerat i canviant hi ha, però, estructures que es resisteixen a canviar, com ara les causes que provoquen tots els tipus, formes i àmbits de les violències masclistes. D’aquestes formes de violència, n’hi ha que evolucionen, altres que sorgeixen i altres que són reconegudes.

Des de l'escola, hui i tos els dies, no sols els 25 de novembre, volem reiterar tot el nostre suport i la nostra empatia a les supervivents i el seu entorn. No podem continuar consentint que les joves i dones visquen amb por i amb la llibertat coartada per l’amenaça.

Malgrat l’avenç en la identificació i visibilització de totes les violències masclistes, queda un llarg camí per fer. Hui volem emfatitzar totes les accions, individuals i comunitàries, que són fonamentals per erradicar les violències masclistes amb un  origen estructural, degut a conductes de domini, control i abús de poder d’homes sobre dones, sota el paraigua del patriarcat.

Està en mans de TOTES les persones que formem aquesta comunitat educativa la dignitat d’extingir les actituds masclistes.

Per una vida lliure de violències masclistes!

A més el divendres 26 de novembre vam celebrar la festa de la tardor, amb una eixida del centre per visitar l'exposició dels nostres cartells, els quals vam fer per participar al concurs del 25N organitzat per "Les Tàperes" i emorzar a les taules pícnic de "la fonteta", on vam gaudir d'un entorn magnífic, música i rialles.