CARNESTOLTES 2023

El passat 21 de febrer la nostra escola, junt a un bon grapat de famílies, van fer la tradicional desfilada de carnestoltes. Carnestoltes, paraula derivada de la forma llatina carnem tollere, carns llevades, és a dir sense carn, un període de festa i manca de moderació, que dona pas a la tradicional penitència, va ser emprat enguany per reivindicar la necessitat de participar per aconseguir totes i tots plegats, els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).

L’any 2015, 193 països es varen comprometre amb els desset Objectius Mundials per aconseguir tres coses extraordinàries en els propers quinze anys: ERRADICAR LA POBRESA EXTREMA, COMBATRE LA DESIGUALTAT I LA INJUSTÍCIA I ASSOLIR EL CANVI CLIMÀTIC en tots els països i per a totes les persones. Entre aquests objectius de caràcter ambiental, social i econòmic es troben els triats pels nostres cicles. Infantil va reivindicar la necessitat de conservar i utilitzar de forma sostenible els oceans, mars i recursos marins per a un desenvolupament sostenible. El grup de primer i segon ens va recordar que totes i tots deguem vetlar per tindre una vida saludable i promoure el benestar per a totes les edats i totes les persones del nostre planeta. El Segon Cicle del nostre centre va voler demostrar la urgència en combatre el canvi climàtic i els seus efectes. I ja per últim, el Tercer Cicle, que mostrava la importància de garantir l’accés de totes les persones a fonts d’energia assequibles, fiables, sostenibles i renovables.

L’any 2030 queda una miqueta lluny encara, però recordem el que va dir el conegut escriptor japonés, Ryunosuke Satoro: “SOLS PODEM SER UNA GOTA, PERÒ JUNTS/-ES PODEM SER UN OCEÀ“. Així que volem un alumnat conscient i crític, que conega que forma part d’un oceà que lluita per un món millor.