15 MARÇ – DIA DEL CONSUM RESPONSABLE

Aquest trimestre, a l’àrea de Coneixement del Medi, l’alumnat de 5é i 6é ha estat immers en un projecte al voltant del consum responsable.

El projecte va començar reflexionant sobre la diferència entre consumir i ser consumista. Ben prompte ens vàrem adonar que en certa manera tots i totes podíem trobar exemples de consumisme en el nostre dia a dia.

A base d’investigar i llegir molt sobre aquest tema, hem anat recopilant un llistat de xicotetes accions que cadascú pot aplicar en la seua vida quotidiana per tal d’adoptar hàbits de consum responsable.

L’alumnat ha treballat en grups internivell i hem continuat posant en pràctica tècniques del treball cooperatiu, com ja vàrem fer el trimestre passat. A més, ha resultat un projecte interdisciplinari, ja que a través d’aquest projecte també hem treballat l’ODS 17 sobre producció i consum responsable, així com també hem treballat la competència digital de manera transversal.

El projecte ha culminat amb la presentació d’un vídeo amb motiu del Dia Mundial del Consum Responsable, en el que l’alumnat ens dona xicotets consells per a ser CONSUMIDORS RESPONSABLES.

A continuació podeu veure el vídeo que ha preparat cada grup: