DIA DE LA PAU 2023 – CURSA SOLIDÀRIA

El 30 de gener es celebra el Dia escolar de la No-violència i la Pau (DENIP). L’any 1993 va ser reconegut per la UNESCO i es celebra a escoles de tot el món, coincidint amb l’aniversari de la mort de Mahatma Gandhi. Aquesta data recorda la necessitat de l’educació per la tolerància, la solidaritat, el respecte als Drets Humans, la no violència i la pau.

Sobretot en aquest moment que vivim, on hi ha diferents fronts de guerra oberts, la nostra escola ha volgut col·laborar amb l’ONG Save the Children, amb la cursa solidària celebrada dilluns passat. L’objectiu de l’activitat fou concienciar l’alumnat de la vida d’infants com elles i ells, que pateixen situacions de pobresa i precarietat, motivant a realitzar un esforç personal per millorar la situació, empatitzant de manera activa.

Seguidament a la cursa i llegit el manifest d’aquest any, com acte de cloenda cantarem totes i tots junts la cancó Mirall de pau, del grup Petit Taller de Cançons, amb una tornada contundent per la pau:  I volem que ens facis lliure, només tu pots fer-nos viure emocions amb els teus sons… Reprenem cançons i danses, refem somnis i esperances: ets la clau d’un món de pau…

Volem donar-vos les gràcies per la vostra col·laboració permanent, en totes aquelles propostes educatives, que sempre ens condueixen a fer crèixer en valors el nostre alumnat.

Feu clic en la imatge per poder visualitzar el vídeo: