Dia del Llibre 2021

Un any més la Celebració del Dia del Llibre ens serveix per contagiar el gust per la lectura a totes i tots els alumnes de la nostra escola, amb les diferents activitats que s’han dut a terme.

Qui millor que els propis amics i amigues per presentar el seu llibre favorit o el llibre que actualment estan llegint. Amb totes aquestes fotos precioses hem enllestit el nostre Book-Selfie. Molt prop d’aquest cartell, un bonic missatge enriquidor, “LLEGIR ENS FA LLIURES”. Lletres aquestes que han sigut teixides per cada alumne/a i ens serveixen per recordar  que amb la literatura podem conèixer persones i llocs diferents, amb vivències i experiències diverses, amb els millors vehicles com són les paraules amb un toc creatiu i artístic.

D’altra banda tota l’escola ha confeccionat el Nostre Primer Llibre Gegant de Literatura Infantil, un llibre composat per grans pàgines on amb molta estima, il·lusió i enginy, cada aula ha treballat diferents tipologies textuals com els cal·ligrames, les rondalles, les endevinalles, la poesia, els embarbussaments i els retrucs. Tots ells caracteritzats per emprar la paraula viva com mitjà d’expressió del món interior, primant la mirada dels nostres escriptors/es.

L´última activitat va ser el disseny original i lliure que férem dels punts de llibre, on donarem vida als paperets de colors que ens servirien per ajudar a seguir les nostres lectures.

Totes i cadascuna de les activitats que hem desenvolupat a llarg d’aquesta setmana, no ens agradaria que pensareu que finalitzen ací,no és eixe el nostre objectiu com escola. El gust per la lectura l’entenem com un fonament de l’educació des de les tres vessants: saber llegir, llegir per aprendre i gust per llegir. Aquest fonament forma part de les nostres dades d’identitat com a centre, un centre que a diari treballem la lectura compartida, l’escolta activa de contes, els préstecs setmanals, les tertúlies dial·lògiques, animacions lectores…

Com afirmava la filòsofa Virginia Woollf : “ No hi ha barrera, ni forrellat que puga imposar-se a la llibertat d’una ment que llig.”  Doncs l’exercici de llegir desperta la imaginació i la creativitat, fomenta la curiositat, la concentració i l’atenció, millora les habilitats lingüístiques, suscita empatia i flexibilitat, ensenya el món i proporciona un gran plaer. Per aconseguir-ho és ben senzill, servim-los d’exemple i començem des de ben xicotets.

A continuació un video fet amb molta il·lusió per mostrar-vos a tots/es el treball realitzat!