ORIENTADORA (Remedios Amorós)

L’ Equip d’Orientació Educativa ( d’ací endavant EOE) és un equip especialitzat del que disposa el centre per donar resposta a les NESE / Barreres que pot presentar l’alumnat de forma transitòria o permanent ajustant la resposta educativa a eixes NESE/Barreres.

L’EOE és, en sí, un òrgan de coordinació docent conformat per personal docent especialitzat ( O.Educativa, Pedagogia Terapèutica i Audició i Llenguatge) i personal no docent especialitzat ( Educador/a d’Educació Especial) que treballa de forma coordinada per donar resposta des d’una perspectiva inclusiva a les NESE/ Barreres identificades / detectades en els dos contextos principals d’intervenció, l’àmbit familiar i l’ escolar, i en la comunitat educativa per millorar l’efectivitat de la resposta educativa.


Este 2n trimestre del curs escolar des de l’ EOE hem continuat amb:

– L’ atenció i assessorament a les famílies i al professorat.

– ⁠Suport al personal docent en les reunions de tutoria familiar.

– ⁠La intervenció i seguiment amb l’alumnat NESE.

– ⁠La realització dels PAPs ( Pla d’Actuació Personalitzat ) de l’alumnat.

– ⁠La realització d’informes educatius, a demanda de les famílies, per facilitar informació rellevant sobre l’alumnat a altres recursos i entitats de l’entorn sociocomunitari ( serveis mèdics, educatius, psicopedagògics…)

– ⁠La coordinació interprofessional amb altres recursos de l‘entorn sociocomunitari (USMIA, Pediatria Especialitzada, SS. Socials, Coordinació Territorials, Coordinació Agrupació de Zona.

– ⁠Les reunions de coordinació setmanal de l’ EOE per establir actuacions, mesures i poder organitzar la resposta educativa de l’alumnat a nivell de centre, aula i personalitzat /individualitzat

– ⁠La detecció/ identificació de les NESE/ Barreres que manifesta l’alumnat a l’ inici de l’escolarització per establir mesures i recursos d’alta intensificació i individualització i a la vegada donar una resposta educativa primerenca a les NESE que manifesta l’alumnat.

– Actualització i traspassament d’informació rellevant a la plataforma tecnològica de Conselleria (Itaca).


Des de l’EOE continuem treballant en un adequat tractament de l’atenció a la diversitat i a la inclusió educativa contribuint a la millora de la qualitat educativa i de l’ensenyança afavorint el desenvolupament integral del nostre alumnat.

Com ho fem:

– Fent reunions de tutoría famíliar on proporcionem pautes educatives, assessorant en l’ establiment d’ hàbits i rutines per a seguir en l’àmbit familiar. 

– ⁠Establint o continuant amb la reeducació logopèdica o  pedagògica externa per al nostre alumnat amb altres recursos i agents educatius externs de l’entorn sociocomunitari ( Associacions externes com l’AIN, Somriu, Centre Sentits o el gabinet de logopèdia  i pedagogia).

– ⁠Intercanviant i trasvassant informació rellevant des del CEIP a l’ IES d’ adscripció.

– ⁠Tramitant les Beques NESE MEC per al pròxim curs 25-26.

– Elaborant plans de reforç per aquell alumnat que presenta DEA i que promociona o passa de curs amb assignatures suspeses.

– ⁠Assessorant a les famílies en com ajudar als fills/es a nivell socio familiar, evolutiu o escolar.

– ⁠Coordinant-nos amb altres agents de l’entorn sociocomunitari (serveis mèdics, SS.Socials, educatius ) per organitzar la resposta educativa de l’alumnat amb necesitats de compensació de desigualtats i necessitats especifiques de suport educatiu (NESE) amb la finalitat de no duplicar actuacions ni tasques.

– ⁠Realitzant reunions d’equips docents per establir criteris, directrius i actuacions consensuades a desenvolupar amb l’alumnat de forma individualitzada/ personalizada.

– ⁠Realitzant reunions d’ EOE per consensuar actuacions i tasques ajustades a les NESE/ barreres, grau, tipus de personal docent o no docent assignat i intensitat d’intervenció personalitzada/individualitzada necessària.

– ⁠Orientant i assessorant al professorat en l’elaboració de tasques burocràtiques relacionades amb les mesures de resposta a la inclusió de nivell II, III i IV.

– ⁠Donant suport i assessorant al personal no docent intern (E.E.Especial) i extern (PATI) que aten a l’alumnat del CEIP.

– ⁠Col·laborant en la realització i coordinació de l’ avaluació sociopsicopedagògica de l’alumnat tant a l’ inici, durant l’escolarització com al finalitzar l’etapa d’ educació primària

– ⁠Col·laborant i donant suport i assessorament en les avaluacions de tots els nivells i grups del CEIP.

Avís de privacitat

Este lloc web utilitza només cookies tècniques necessàries per al seu funcionament. No s’emmagatzemen dades amb finalitats publicitàries ni es comparteixen amb tercers. S’utilitza analítica interna sense cookies, i només es recull la IP amb finalitats de seguretat.

Veure política de cookies