ORIENTADORA (Remedios Amorós)
L’ Equip d’Orientació Educativa ( d’ací endavant EOE) és un equip especialitzat del que disposa el centre per donar resposta a les NESE / Barreres que pot presentar l’alumnat de forma transitòria o permanent ajustant la resposta educativa a eixes NESE/Barreres.
L’EOE és, en sí, un òrgan de coordinació docent conformat per personal docent especialitzat ( O.Educativa, Pedagogia Terapèutica i Audició i Llenguatge) i personal no docent especialitzat ( Educador/a d’Educació Especial) que treballa de forma coordinada per donar resposta des d’una perspectiva inclusiva a les NESE/ Barreres identificades / detectades en els dos contextos principals d’intervenció, l’àmbit familiar i l’ escolar, i en la comunitat educativa per millorar l’efectivitat de la resposta educativa.
Este 2n trimestre del curs escolar des de l’ EOE hem continuat amb:
– L’ atenció i assessorament a les famílies i al professorat.
– Suport al personal docent en les reunions de tutoria familiar.
– La intervenció i seguiment amb l’alumnat NESE.
– La realització dels PAPs ( Pla d’Actuació Personalitzat ) de l’alumnat.
– La realització d’informes educatius, a demanda de les famílies, per facilitar informació rellevant sobre l’alumnat a altres recursos i entitats de l’entorn sociocomunitari ( serveis mèdics, educatius, psicopedagògics…)
– La coordinació interprofessional amb altres recursos de l‘entorn sociocomunitari (USMIA, Pediatria Especialitzada, SS. Socials, Coordinació Territorials, Coordinació Agrupació de Zona.
– Les reunions de coordinació setmanal de l’ EOE per establir actuacions, mesures i poder organitzar la resposta educativa de l’alumnat a nivell de centre, aula i personalitzat /individualitzat
– La detecció/ identificació de les NESE/ Barreres que manifesta l’alumnat a l’ inici de l’escolarització per establir mesures i recursos d’alta intensificació i individualització i a la vegada donar una resposta educativa primerenca a les NESE que manifesta l’alumnat.
– Actualització i traspassament d’informació rellevant a la plataforma tecnològica de Conselleria (Itaca).
Des de l’EOE continuem treballant en un adequat tractament de l’atenció a la diversitat i a la inclusió educativa contribuint a la millora de la qualitat educativa i de l’ensenyança afavorint el desenvolupament integral del nostre alumnat.
Com ho fem:
– Fent reunions de tutoría famíliar on proporcionem pautes educatives, assessorant en l’ establiment d’ hàbits i rutines per a seguir en l’àmbit familiar.
– Establint o continuant amb la reeducació logopèdica o pedagògica externa per al nostre alumnat amb altres recursos i agents educatius externs de l’entorn sociocomunitari ( Associacions externes com l’AIN, Somriu, Centre Sentits o el gabinet de logopèdia i pedagogia).
– Intercanviant i trasvassant informació rellevant des del CEIP a l’ IES d’ adscripció.
– Tramitant les Beques NESE MEC per al pròxim curs 25-26.
– Elaborant plans de reforç per aquell alumnat que presenta DEA i que promociona o passa de curs amb assignatures suspeses.
– Assessorant a les famílies en com ajudar als fills/es a nivell socio familiar, evolutiu o escolar.
– Coordinant-nos amb altres agents de l’entorn sociocomunitari (serveis mèdics, SS.Socials, educatius ) per organitzar la resposta educativa de l’alumnat amb necesitats de compensació de desigualtats i necessitats especifiques de suport educatiu (NESE) amb la finalitat de no duplicar actuacions ni tasques.
– Realitzant reunions d’equips docents per establir criteris, directrius i actuacions consensuades a desenvolupar amb l’alumnat de forma individualitzada/ personalizada.
– Realitzant reunions d’ EOE per consensuar actuacions i tasques ajustades a les NESE/ barreres, grau, tipus de personal docent o no docent assignat i intensitat d’intervenció personalitzada/individualitzada necessària.
– Orientant i assessorant al professorat en l’elaboració de tasques burocràtiques relacionades amb les mesures de resposta a la inclusió de nivell II, III i IV.
– Donant suport i assessorant al personal no docent intern (E.E.Especial) i extern (PATI) que aten a l’alumnat del CEIP.
– Col·laborant en la realització i coordinació de l’ avaluació sociopsicopedagògica de l’alumnat tant a l’ inici, durant l’escolarització com al finalitzar l’etapa d’ educació primària
– Col·laborant i donant suport i assessorament en les avaluacions de tots els nivells i grups del CEIP.

