El naixement:
El nom de MIGUEL HERNÁNDEZ homenatja aquest gran poeta oriolà, autodidacta, tan conegut a Espanya com en tota Hispanoamèrica.
El sol anunci del naixement del centre va ser tota una notícia en la localitat. Van ser uns professors del Col·legi Nacional Sant Gregori, els qui, en 1979, van veure un gran cartell en una pineda al costat del camp de futbol:
MINISTERI D'EDUCACIÓ I CIÈNCIA.
Centre E.G.B. 16 unitats. TORRENT.
Núm. D'ALUMNES 640."
La estructura començava a emergir.
El C. N. Sant Gregori, amb una línia, va passar íntegrament a les aules d'aquest centre; i el C. N. Sant Enric, més gran, va ocupar l'altra meitat. Els alumnes que no van poder passar, al costat de molts altres que van anar arribant, es van escolaritzar, anys més tard, en l'altre nou col·legi, el C. P. Antonio Machado.
La direcció va recaure en el llavors director del Col·legi Sant Gregori, Miguel Molina.Els difícils començaments
Aqueix any, el 1981, les classes van començar el dia 16. Els accessos eren camins de terra; sense arbres ni plantes.
Al desembre d'aqueix any, es convoca una assemblea general de pares de la qual sale una comissió gestora amb l'encàrrec de redactar uns estatuts per a sotmetre'ls a aqueixa mateixa assemblea en el termini mes ràpid possible i legalitzar l'Associació de Pares.
Es va redactar un reglament de règim intern amb la intervenció del claustre, la comissió gestora de l'APA i els representants dels alumnes. Va haver-hi debats per a consensuar la seua redacció definitiva i finalment es va repartir a totes les famílies. Encara queden alguns exemplars en el despatx del director conservats com a or en drap.
En 1982, va començar a funcionar el Consell de Direcció. Després de realitzar-se les eleccions el dimarts, 9 de febrer, el consell es va constituir formalment el 16 d'aqueix mateix mes.
En 1986 aquest òrgan de participació passa a denominar-se Consell Escolar, encara que la seua composició i funcions es mantenen. En anys posteriors, la legislació canvia tant el número dels seus membres com les seues competències.
Tots els col·legis de Torrent rebien l'atenció del Gabinet Psicotècnic Municipal.
A mitjan aquest primer curs, l'Ajuntament, disposat a invertir en la millora dels col·legis públics, va decidir fer algunes millores. La jardineres adossades a les parets estaven completament buides així que es van plantar les palmeres, els arbres, les plantes ornamentals. També en les interiors.
En 1983 comença la construcció de l'actual edifici d'Educació Infantil i les aules s'estrenen al setembre de 1984.
Comencen a institucionalitzar-se els viatges de fi de curs: Palma, Els Pirineus, Barcelona... dies d'intensa convivència que tots recordaran durant molts anys. També algunes activitats extraescolars: acampades, visites a la neu, museus…
En 1983, apareix el primer número de la FONT, la nostra revista.
El seu equip de redacció compta amb professors i alumnes. Després de diferents etapes, actualment ha tornat a publicar-se amb una presència més atractiva.
La falla va adquirint importància. El AMPA col·labora confeccionant la figura central i els cicles completen la resta segons el tema acordat.
En 1984 es produeix el primer simulacre d'evacuació.
En 1985, durant la Festa de la Primavera, es col·loca el quadre que llueix en el vestíbul, donat per la pintora local Ana García Pan.
També aqueix mateix any es realitza un homenatge a Miguel Hernández en el qual, entre altres activitats, s'exposen fotografies relacionades amb el poeta, algunes d'elles inèdites, facilitades per uns familiars d'aquest.
Esment especial mereixen també les setmanes de la música durant els 80, en les quals es mesclen sessions d'instruments tradicionals amb altres electrònics que comencen a aparéixer en aqueixa dècada. La música ha sigut tinguda en compte molt abans que des de la Conselleria s'enviara al professor especialista. Durant els 80 i gràcies a subvencions de l'Ajuntament, es va anar dotant d'instruments de placa i percussió l'aula de música que van contribuir al fet que els alumnes es motivaren en aquesta àrea. Actualment, ja amb un professor especialista, es disposa d'una aula específica completada amb un equip de Hi-Fi i un teclat d'última generació.
Durant el curs 96-97 s'implanta l'E.S.O en substitució de la 2a etapa de la E.G.B.En 1998 el col·legi presenta a la Conselleria d'Educació el projecte per a impartir un programa d'ensenyament bilingüe, l'anomenat Programa Bilingüe Enriquit. Aquesta innovació en l'ensenyament plurilingüe, que llavors van adoptar només 24 centres a la Comunitat Valenciana, la contempla hui la LOE, almenys en part, fent extensiva a tots els col·legis l'ensenyament de l'idioma estranger des dels 5 anys.En el curs 2000-2001 la Conselleria autoritza la creació de dues unitats d'infantil de tres anys.
El Consell Escolar decideix posar en marxa el menjador a l'octubre de 2.000.Al setembre de 2.004 hi ha una reestructuració general en l'edifici. Es traslladen els alumnes del primer cicle a la primera planta. Es trasllada l'aula de música al segon pis i es dedica una aula d'aqueix pis a sala de professors.
A partir del curs 2004-2005 el consell escolar decideix sol·licitar un horari general que contempla la vesprada formativa. Aquesta nova distribució horària suposa avançar l'entrada diària a les 9 h. i no tindre classe els divendres a partir de les 12 h, deixant un temps perquè el professorat puga fer formació en centres.
En 2004 es transforma la planta baixa. Es pinten amb colors agradables les dependències d'Administració i la Sala de professors, es col·loquen bancades en el vestíbul i una taula de recepció per al conserge, se senyalitzen totes les dependències i aules amb rètols nous i es col·loca el cartell anunciador de la distribució física del Col·legi.L'any 2005 es va tornar a editar la revista del col·legi "la font", amb un nou format i maquetació. Al llarg dels anys hem anat implicant cada vegada més al nostre alumnat, de tal manera que en l'actualitat són ells els protagonistes i artífexs d'aquesta.
En 2006 celebrem el 25 aniversari de la creació del col·legi. Realitzem diverses activitats: editem un llibre, vam fer un sopar en la qual van participar antics alumnes i professors.
L'any 2008 es va jubilar Enrique Castelló, el nostre Conserge durant molts anys. En el seu lloc va entrar Alberto *Almerich que contínua amb nosaltres des de llavors. Utilitzem el que era el seu habitatge per a fer una Sala de psicomotricitat i un despatx per a l'AMPA.
En el 2013, ens acomiadem de Miguel Molina i Paquita Fuentes perquè es van jubilar. Miguel va ser el Director del col·legi des de la seua creació i poc més tard es van incorporar a l'Equip Directiu Juan *Huerta com a secretari i Paquita com a Cap d'estudis. El nou equip va estar format per Jesús Marcote, Rafael Segòvia i Pablo Pulido. Posteriorment es va incorporar José Bolumar. Finalment es va consolidar l'actual Equip compost per Jesús com a Director, Laura Rodríguez com a Cap d'Estudis i José Luis Piqueres com a secretari.
En aquesta nova etapa hem realitzat diverses millores en el centre, s'ha instal·lat una xarxa d'Internet per cable en l'edifici de Primària i Infantil, hem dotat a totes les classes amb projectors i sistemes d'àudio. També estem instal·lant pantalles interactives tàctils. Hem millorat el pati d'infantil amb un parc, una caseta de jocs i un circuit per a treballar l'educació viària. També es van dur a terme les obres necessàries per a la instal·lació d'una cuina. Ara ja tenim menjar casolà tots els dies no servei d'àpats.
En 2016 ens van concedir la modificació de l'horari escolar amb la Jornada Contínua.