Estacions d’aprenentatge

Les estacions d’aprenentatge són una metodologia activa que consisteix a treballar una unitat didàctica, contingut o part d’un contingut amb diferents activitats. És a dir: dividir-la en diferents parts perquè l’alumnat les pugui treballar a nivell grupal. És un circuit d’aprenentatge on van aprenent i interioritzant continguts diferents però relacionats entre si.

Les estacions d’aprenentatge sorgeixen com a resposta a la necessitat de l’alumnat de prendre decisions i sentir-se lliure en la realització dels aprenentatges. La teoria de les intel·ligències múltiples Gardner (1998) defensa que la vida humana requereix el desenvolupament de diversos tipus d’intel·ligència, entesa com a “capacitat de solucionar problemes o elaborar béns valuosos”.

En aquestes estacions, s’ofereix a l’alumnat l’oportunitat de brillar i deixar anar la seva creativitat i imaginació, alhora que la possibilitat de brillar, sentir-se important i reforçar la seva autoestima a través d’activitats que el motiven.

El treball per estacions d’aprenentatge afavoreix l’aprenentatge cooperatiu. A més, podem anar combinant els grups, afavorint la cohesió grupal i un clima de confiança que afavoreix l’aprenentatge.

Al nostre centre participen cada vegada més en les estacions d’aprenentatge, també anomenades quan participen les famílies grups interactius.