Estacions d’aprenentatge

Les estacions d’aprenentatge són una metodologia activa que consisteix a treballar una unitat didàctica, contingut o part d’un contingut amb diferents activitats. És a dir: dividir-la en diferents parts perquè l’alumnat les pugui treballar a nivell grupal. És un circuit d’aprenentatge on van aprenent i interioritzant continguts diferents però relacionats entre si.

Les estacions d’aprenentatge sorgeixen com a resposta a la necessitat de l’alumnat de prendre decisions i sentir-se lliure en la realització dels aprenentatges. La teoria de les intel·ligències múltiples Gardner (1998) defensa que la vida humana requereix el desenvolupament de diversos tipus d’intel·ligència, entesa com a “capacitat de solucionar problemes o elaborar béns valuosos”.

En aquestes estacions, s’ofereix a l’alumnat l’oportunitat de brillar i deixar anar la seva creativitat i imaginació, alhora que la possibilitat de brillar, sentir-se important i reforçar la seva autoestima a través d’activitats que el motiven.

El treball per estacions d’aprenentatge afavoreix l’aprenentatge cooperatiu. A més, podem anar combinant els grups, afavorint la cohesió grupal i un clima de confiança que afavoreix l’aprenentatge.

Al nostre centre participen cada vegada més en les estacions d’aprenentatge, també anomenades quan participen les famílies grups interactius.

Avís de privacitat: Ús de cookies pròpies per a anàlisis de visites

Este lloc web utilitza cookies pròpies amb l'únic propòsit d'analitzar el trànsit i millorar l'experiència de l'usuari. Les cookies són xicotets arxius de text que s'emmagatzemen en el teu dispositiu quan visites el nostre lloc. No compartim esta informació amb tercers ni la utilitzem per a fins publicitaris.

Veure política de cookies