CONNEXIONS COGNITIVES: EDUCAR SENSE BARRERES EN EL CEIP MIGUEL DE CERVANTES
BREU RESUM
Des de fa uns anys, el sistema educatiu està en continu canvi. L’alumnat és el centre de l’aprenentatge i no al contrari. Hem de considerar totes les necessitats específiques dels nostres alumnes/as i partir dels seus interessos. És per això, que la inclusió juga un paper fonamental, passant a ser part de la realitat del centre.
El CEIP Miguel de Cervantes vol apostar per una inclusió integral i progressiva prenent com a punt de partida l’accessibilitat cognitiva. L’equip docent del centre creu en un col·legi de tots-as i per a tots-as perquè les “barreres cognitives” dificulten la inclusió de les persones amb discapacitat de tipus intel·lectual, comunicativa i relacionades amb la comprensió de l’entorn. Per això, amb este projecte es busca la transformació del col·legi perquè siga accessible, universal i cognitivament per a tota la comunitat educativa.
CALENDARI D’ACTIVITATS DEL PROJECTE
“Este PIIE ha rebut una assignació econòmica per part de la Conselleria competent en matèria d’educació de la Generalitat. Tot el que s’ha publicat en esta pàgina es fa sota una llicència Creative Commons Reconeixement-CompartirIgual 4.0 Internacional. En cas de publicació del projecte o dels recursos educatius generats, així com la de possibles obres derivades, s’ha de fer sota la mateixa llicència, indicar si s’ha fet alguna modificació i enllaçar esta pàgina com a referència del projecte original i de la seua autoria”