CEIP MEDITERRÁNEO
TÍTOL DEL PROJECTE: “ROBÒTICS: APRENEM I COMPARTIM”
ÀREES IMPLICADES: LLENGUA CASTELLANA I VALENCIANA, ENGLISH, MATEMÀTIQUES, CIÈNCIES I ARTÍSTICA.
PRODUCTES FINALS:
- JOCS I TREBALLS AMB SCRATCH
- PARTICIPACIÓ A LA EU ROBOTICS WEEK
- PARTICIPACIÓ A L’HORA DEL CODI. SCRATCH DAY
- PROGRAMACIÓ DE ROBOTS
CONTEXT: El Projecte ha estat presentat a la Conselleria d’Educació de la Generalitat Valenciana en la convocatòria del present curs per a Projectes d’Innovació i Investigació dels centres escolars.
El Projecte es durà a terme a les aules de 1er i 2n de primària.
AMB MOTIU DE LA CELEBRACIÓ DE LA SETMANA ROBÒTICA EUROPEA (#ERW2017) ENS SUMEM A L’ESDEVENIMENT AMB LA REALITZACIÓ D’ ACTIVITATS A L’ AULA D’ INFORMÀTICA, TAMBÉ A LES AULES I AMB LA PARTICIPACIÓ DE LES FAMÍLIES.
EL PROJECTE ES REALITZARÀ DURANT TOT EL CURS FENT ACTIVITATS I SUMANT-NOS A MÉS INICIATIVES JUNT A ALTRES CENTRES ESCOLARS.
JUSTIFICACIÓ: La robótica permet treballar l’aprenentatge basat en problemes i projectes de forma senzilla i divertida, convertint-la en un mitjà per a desenvolupar les competències clau i aprofundir en temes de socialització, iniciativa, creativitat, lideratge i treball col·laboratiu.
L’aprenentatge amb robòtica educativa és interdisciplinar perquè amb ella es treballen de manera simultània diferents àrees: ciència, tecnològia, matemàtiques inclús l’art, generant innovació i creativitat en el procés.
Les noves eines, com les tablets, i equips de robòtica senzills milloren l’aprenentatge i afavoreixen el treball cooperatiu, permeten el desenvolupament d’habilitats cognitives, així, com l’adquisició de competències digitals. A més a més constitueixen una font de recursos didàctics que doten d’un component motivacional afegit a les activitats escolars afavorint l’atenció a la diversitat.
OBJECTIUS:
- Dur a terme una acció integral que millore la qualitat de l’educació.
- Desenvolupar les competències i valors en l’alumnat.
- Continuar el Projecte començat el curs passat a l’aula de segon.
- Elaboració d’un Plà d’Innovació de centre, a tres anys, amb la integració tecnològica progressiva en el Currículum.
- Implementar un paradigma d’aprenentatge centrat en l’alumnat.
- Promoure una actualització metodológica (metodològies actives/ABP) i de l’avaluació.
- Continuar desenvolupant la competència digital docent i aconseguir alta participació del claustre al Projecte.
- Accedir a continguts curriculars d’una manera innovadora.
- Superar reptes diaris posant en pràctica conceptes i habilitats cognitives relacionades amb diferents àrees curriculars.
- Iniciar-se en el llenguatge de programació de manera natural i lúdica.
- Valorar la robòtica educativa como un recurs més per l’aprenentatge.
- Despertar la curiositat pel món de la robòtica.
- Fomentar l’ús del Valencià en diferents contextos educatius.
- Participar en Projectes col·laboratius amb altres centres.
- Col·laborar amb famílies del centre.
- Realitzar Jornades de “Portes Obertes” per a una major implicació de tota la comunitat educativa.
- Participar en events com Jornades, exposicions, xerrades, etc
CRONOGRAMA, CURS 2017-18:
1er TRIMESTRE
- OCTUBRE:
Activitats amb Scratch, publiquem i compartim.
Activitats amb Makey-Makey. Code.org, Code Monkey
Amb les tablets: Realitat Augmentada. Lightbot.
Activitats amb els kits de robótica: Bee-Bot, Blue-Bot i Pro-Bot. Lego wedo
Xerrada d’experts.
Jornada de portes obertes.
Lloc: Aula d’Informàtica. Aules
Activitats amb Scratch i Codis QR:
-Contes i Històries nadalenques
-Tarjetes de nadal amb codis QR amb veu.
Exposició/ Publicació dels productes finals.
- NOVEMBRE:
Participació al Projecte col·laboratiu EU ROBOTICS WEEK amb:
-Utilitzem noves Apps amb les Tablets
-Scratch, Code, codis QR
-Bee-Bot (Infantil, 1er i 2n), Blue-Bot (3er I 4rt), Lego (5é I 6é)
-Producte final: conte, joc, animació, etc
-Publicació i difusió. Jornada de portes obertes.
Xerrada d’experts
-Hangouts amb altres centres implicats.
Lloc: Aula d’Informàtica. Aules
- DESEMBRE:
Activitats amb Scratch i Codis QR:
-Contes i Històries nadalenques
-Tarjetes de nadal amb codis QR amb veu.
Exposició/ Publicació dels productes finals.
2n TRIMESTRE
- GENER, FEBRER I MARÇ:
Participació al Projecte col·laboratiu EU ROBOTICS WEEK amb:
-Utilitzem noves Apps amb les Tablets
-Scratch, Code, codis QR
-Bee-Bot (Infantil, 1er i 2n), ZOWI (3er I 4rt), Lego (5é I 6é)
-Producte final: conte, joc, animació, etc
-Publicació i difusió. Jornada de portes obertes.
-Xerrada d’experts
-Hangouts amb altres centres implicats.
Lloc: Aula d’Informàtica. Aules
3er TRIMESTRE
- ABRIL, MAIG I JUNY:
JORNADES SCRATCH DAY DE PORTES OBERTES.
Tancament del Projecte i Memòria del curs.