Viatge fluvial per Espanya

Riu Ebre

Autor: Rita Guardiola Llinares

E-mail: rguardiola@cpmariafranciscaruizmiquel.es Àrea: Cïències Socials Nivell: 5é curs

INTRODUCCIÓ

Riu Guadalquivir
Realitzarem un viatge per Espanya a través dels seus rius. Intentarem trobar un lloc que ens agrade per a realitzar un viatge d’estudis amb els nostres companys. L’única condició que ha de reunir este lloc és que estiga a la vora d’un riu i que haja sigut important en la Història d’Espanya per alguna raó

PREGUNTES

Riu Guadiana
El treball és individual. Heu de buscar els rius que hi ha a Espanya. Haureu d’assenyalar en un mapa mut els seus noms indicant la serralada, serra o muntanya on naix i la ciutat, golf, delta, estuari o badia en què desemboca, la longitud del seu llit i assenyalar dos afluents de cada riu i tres ciutats o pobles que el riu travesse. Per a fer-ho més fàcil, estudiarem només els rius més importants: Minyo Duero Tajo Guadiana Guadalquivir Ebre Xuquer Segura Podeu descarregar-vos d’internet un mapa mut dels rius i anoteu en ell tot el que es demana. Una vegada fet açò. Trieu el riu que més vos agrade i la ciutat que cregueu més bonica entre les que travessa eixe riu. Heu d’explicar què és el que vos agrada d’eixa ciutat. Un poc de la seua història i els seus monuments més importants, castells, esglésies o ruïnes antigues. Acompanyeu-lo de fotografies d’eixos monuments i, sobretot, del pas del riu per la ciutat, ponts, passejos junt amb l’aigua, parcs. Feu una presentació amb les fotografies i una explicació del que es veu en elles, incloeu una explicació dirigida ls vostres companys del per què vos agradaria fer un viatge a eixa ciutat. Incloeu en la presentación el mapa de rius i afluents que heu elaborat abans.

RECURSOS

Riu Xuquer
i per a ajudar-te en les teues tasques et puc facilitar alguns llocs on pots consultar el que necessites. També pots buscar tu noves informacions i ampliar el que ací t’indique mapa per a seleccionar riushttp://innoveduca.com/index.php/ca/continguts/primaria/cono-del-medi-soc-cat/geografia/52-mapes-de-catalunya-2 mapa de relleus d’Espanyahttps://agora.xtec.cat/ceipestalella/wp-content/uploads/usu318/2016/03/Mapa-de-relleu-i-rius-dEspanya.pdf Mapes muts per a imprimirhttps://www.espaibarcanova.cat/html/mapes.html Història de les ciutats i els seus riushttp://projectbasedschool.universidadeuropea.es/blogs/caminos-uem/los-rios-de-espana-un-poco-de-historia/ rius i afluents d’Espanyahttps://www.pequeocio.com/rios-de-espana/ llocs de naixement dels riushttps://www.pequeocio.com/rios-de-espana/ fitxes de riushttps://es.slideshare.net/JavierEugenio/rius-despanya-fitxes

LA GRAN PREGUNTA

Riu Tajo
Com has pogut comprovar. Hi ha grans ciutats situades junt amb els rius. I estes ciutats tenen un passat i una història molt importants. Per què creus que estàs ciutats es van situar junt amb el riu i per què creus que allí van créixer tant i van passar tantes coses? Te el riu alguna cosa a veure amb açò?

AVALUACIÓ

Riu Minyo
4 3 2 1
Treball en equip El grup va treballar bé en conjunt. Tots els membres van contribuir equitativament quant a la quantitat de treball. El grup generalment va treballar bé. Tots els membres van contribuir d’alguna manera a la qualitat del treball. El grup va treballar relativament bé en conjunt. Tots els membres van contribuir una mica. El grup no va funcionar bé en conjunt i el joc fa l’efecte de ser el treball de només 1-2 estudiants del grup.
Crativitat El producte demostra gran originalitat. Les idees són creatives i enginyoses El producte demostra certa originalitat. El treball demostra l’ús de noves idees i de perspicàcia. Usa idees d’altres persones (donant-los crèdit), però no hi ha quasi evidència d’idees originals Usa idees d’altres persones, però no els dóna crèdit.
Organització Contingut ben organitzat usant títols i llistes per a agrupar el material relacionat. Va usar títols i llistes per a organitzar, però l’organització en conjunt de tòpics aparenta feblesa. La major part del contingut està organitzat lògicament L’organització no va ser clara o va ser lògica. Només molts fets.
Continguts Tots els estudiants en el grup poden fàcilment i correctament explicar diversos aspectes sobre el tema usat per al joc sense mirar el joc. Tots els estudiants del grup poden fàcilment i correctament explicar 1-2 aspectes sobre el tema usat per al joc sense mirar el joc. La major part dels estudiants en el grup poden fàcilment i correctament explicar 1-2 aspectes del tema usat per al joc sense mirar el joc. Alguns estudiants en el grup no van poder correctament explicar els aspectes sobre el tema usat per al joc sense mirar el joc