L’ESCOLA PARLA

Durant el curs passat vam observar la dificultat que tenia el nostre alumnat per tal d’utilitzar el llenguatge oral en valencià, sí que comprenien correctament, però per vergonya, per no utilitzar-la correctament o per no trobar situacions adients de comunicació, no utilitzaven la llengua valenciana de forma oral en el seu dia a dia. Aleshores vam buscar la formació de “L’escola fa ràdio”, a on va ser el primer pas, la formació del professorat, i a partir d’ací vam aconseguir fer diferents activitats i situacions d’aprenentatge amb l’objectiu de fomentar i fer servir la llengua valenciana en l’expressió oral. Els contes sonors, el podcast la fàbrica de paraules, preparar i gravar entrevistes en àudio, entre altres van ser alguns exemples d’activitats que vam assolir, en 2n i 3r cicle.

Aquest és el punt de partida perquè durant aquest curs des del centre vulga fer un pas més cap a la normalització lingüística i fomentar el llenguatge oral i per això hem decidit dedicar 1 sessió setmanal exclusivament per a treballar l’expressió oral en valencià amb el suport del mestre d’ALL, aquesta vegada, per a tota l’Educació Primària. Aquest nou projecte es nomena L’ESCOLA PARLA

La metodologia d’aquest projecte es basa principalment en el treball en grup, hauran de posar en pràctica una interacció constant, el respecte cap a diferents punts de vista, la resolució de problemes de forma conjunta, l’expressió de les seves idees, opinions, sentiments, entre d’altres.

Aquest projecte es realitzarà en tota l’Educació primària. Les activitats seran diferents segons el cicle i l’edat de l’alumnat. Per exemple per al primer cicle anem a proposar les següents activitats:

Per a 1r de primaria farem tertúlia de contes, a on contarem o sentirem en format visual o auditiu, un conte i posterior comprensió, i poc a poc fer una tertúlia a on comentar diferents aspectes que ens han cridat l’atenció.

Per a 2n vam proposar fer entrevistes a diferents persones de la comunitat educativa, a més, poder enregistrar-les en podcast, format d’àudio per posterior anàlisi i poder gaudir tot l’alumnat del col·legi.

També per a la classe de 3r vam decidir fer presentacions, tant de persones ,com descripcions i definicions, en format àudio i vídeo.

Per altra banda en la classe de 4t seguim el nostre programa de «La fàbrica de paraules», en format podcast.

Per a 5é, volem començar el treball que també vam fer el curs passat en el mateix curs, de gravar xicotets vídeos i fer un concurs de curts entre tots els participants, a on primer de forma acotada i després de forma més creativa, l’alumnat conta un conte en format digital en la tauleta.

Finalment en 6é, ja tenen una experiència de l’any passat amb el concurs de curts, enguany hem proposat fer un telenotícies, a on, seran els encarregats de buscar les noticies, enregistrar-les i gravar-les.