Informació general

HISTÒRIA

L’ILLA és el nom popular de l’arxipèlag de les illes Columbrets, front a les costes de Castelló. És a aquestes ben conegudes illes a qui fa referència el nom del nostre centre.

En la dècada dels anys setanta del segle passat, els dos col·legis que aleshores hi havia al Grau es quedaven menuts i per això se’n va construir un de nou i ben gran, encara que aleshores un poc apartat, a l’altre costat de l’avinguda de la Mar.

Degut a la llunyania i a la presència de la coneguda com carretera nova de Castelló, al principi només hi anava alumnat de la segona etapa d’EGB (de 6è a 8è curs), quedant-se al CP Sebastián Elcano tots els de la primera etapa (de 1r a 5e) a més del pre-escolar. Aço va durar poc de temps, matriculant-se als dos col·legis alumnat de pre-escolar i tots els cursos de l’EGB.

Amb l’arribada la implantació de l’ESO l’institut del Grau va esdevenir insuficient per albergar tot l’alumnat. És per això que els edificis es van intercanviar, ubicant-se l’institut Miquel Peris a l’avinguda de la Mar i el CEIP l’Illa al Grup Sant Pere, on estem en l’actualitat.

L’ ENTORN

El Grau és el districte marítim de la ciutat de Castelló, com a tal és una zona important en l’aspecte econòmic i poblacional.

Com principals activitats econòmiques, tenim en el sector primari el port pesquer, en el sector secundari la indústria i en el sector terciari o de servicis el turisme.

En les últimes dècades, va haver-hi un creixement notable de la població, a causa de la immigració, per les possibilitats laborals existents. En l’actualitat les circumstàncies han canviat per la crisi.

La població és molt variada, per un costat famílies de tradició pesquera del Grau, així com d’altres pobles de Castelló, Andalusia i nord d’Espanya. També hi ha un alt índex de població vinguda de països estrangers com ara El Marroc, Romania, Llatinoamèrica, China…

El Grau compta amb una guarderia infantil, quatre Centres d’ed. Infantil i Primària, un Institut d’Ensenyament Secundari i una Escola d’Hostaleria; tots ells públics.

El CEIP. L’IILLA es troba en el Grup Sant Pere del Grau de Castelló, barri allunyat del nucli urbà, que bonica amb el Grup Sant Roc i una part de l’antiga marjalería.