





Aquest nou enfocament és clau per aconseguir una escola inclusiva que done cabuda a l’alumnat que processa la informació i elabora els seus pensaments de manera diferent en el procés d’aprenentatge, enfortint les seues capacitats personals.
Som una escola inclusiva on atenem les necessitats educatives de totes les xiquetes i xiquets dels grups d’infantil, de primària i de l’aula CIL i realitzem activitats de col·laboració amb el centre d’educació especial La Encarnación i amb l’associació ADISTO de Torrent.
Afavorim l’autoestima de l’alumnat per erradicar les exclusions socials, generant un sentiment de pertinença al grup i al centre i promovent la inclusió i el respecte cap a la diversitat.
Des de la Coordinació d’Igualtat i Convivència s’organitza i es promou la participació, tant de l’alumnat com de les famílies, al Concurs Literari per la Diversitat.
Mitjançant el Pla d’Acció Tutorial, les tutores i els tutors desenvolupen activitats amb el seu grup d’alumnat, els ajuden, orienten i els acompanyen.
Destaquem dels docents del centre la seua participació activa al Pla de Transició de l’etapa d’Educació Infantil a l’etapa d’Educació Primària i al Pla de Transició de l’etapa d’Educació Primària a l’etapa d’Educació Secundària.






L’escola és un dels llocs més importants per portar a la pràctica i desenvolupar els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).
Potenciem el respecte de l’entorn i del medi ambient amb activitats de reciclatge i ajudem a l’alumnat a reconèixer el valor i les riqueses procedents de la terra mitjançant el treball realitzat per tots els grups a l’hort escolar, comptant amb la col·laboració de les famílies.
Pretenem una convivència escolar positiva construïda des del respecte, l’acceptació de les diferències i de les opinions de totes i tots en igualtat, afavorint la resolució de conflictes de forma pacífica. Comptem amb un projecte de mediació escolar integral per a l’alumnat d’infantil i primària on l’alumnat és el protagonista.
És importat acompanyar a l’alumnat al procés d’incorporació a la societat, cal ensenyar-los a gestionar les seues emocions, l’autocontrol, l’autoestima i treballar l’empatia amb la resta.






La participació en les celebracions que organitzem al centre, 9 d’octubre, nadal, carnestoltes, falles, pasqua… ens ajuda a preservar i difondre la cultura, les arts, la literatura, la història i les tradicions. Així també, entendre i respectar les diferents cultures que conviuen en la nostra societat ens permet tindre una visió més ampla i tolerant del món.
Amb la LOMLOE considerem imprescindible treballar les competències clau perquè l’alumnat
puga progressar amb èxit. Pretenem portar els coneixements a la realitat que els envolta i
aconseguir un aprenentatge més pràctic.
Considerem que el desenvolupament de la constància, la paciència, la tolerància a la frustració i el compromís són pilars fonamentals en la vida.






Promoguem l’ús de les TIC al centre i tot el professorat estem implicats en la formació
necessària per adaptar-nos a les necessitats digitals actuals: utilització del sistema operatiu
Lliurex, plataforma web família, entorn virtual d’aprenentatge AULES, pàgina web portalEdu…
Som un centre CEPAFE i realitzem un Projecte de Promoció de l’Esport, l’Activitat Física i la Salut
amb l’objectiu de formar en hàbits saludables, dinamitzar l’activitat física i l’esport.
Comptem amb la col·laboració de les federacions esportives per divulgar les diferents modalitats
esportives en l’àmbit escolar.
També desenvolupem amb l’alumnat de primària el Programa de Promoció de Consum de fruita,
hortalisses i llet.
El folklore i la cultura valenciana formen l’eix vertebrador del PIIE Uke-rondalla que
desenvolupem al centre. Un dels objectius principals del projecte és donar l’oportunitat a tot
l’alumnat per poder practicar la música des de diferents àmbits, nivells, gèneres i estils. Es tracta
d’apropar la música i les nostres tradicions. Partint d’aquest treball, coneixerem també altres
cultures i llengües presents al nostre centre, com la llengua de signes.
Amb el Projecte d’Innovació de biblioteques escolars Biblioinnova’t pretenem beneficiar el
foment de la lectura i l’organització d’espais i activitats que afavorisquen la participació activa.






Als nostres patis oferim una varietat d’activitats perquè tots tinguen la possibilitat de jugar amb llibertat, millorant així la convivència i reduint els conflictes.
Ens agrada participar en diferents projectes per oferir activitats atractives en els diferents
nivells.
- Projecte Flabiol.
- Projecte Escolarts Escola Canta.
- Projecte Escolarts Escola Dansa.
- Projecte La Colla Terretes.
- Projecte Hort Escolar Plantem a Les Terretes.
- Projecte Aula Multisensorial.
- Projecte Donem Color als patis.
Amb l’aplicació de metodologies actives impulsem l’autonomia de l’alumnat, reforcem la seua
participació i millorem les habilitats socials.
A l’etapa d’infantil utilitzem l’Aprenentatge Basat per Projectes (ABP), atenent els interessos de
l’alumnat.
També portem a la pràctica l’aprenentatge cooperatiu, les rutines de pensament, les tertúlies
dialògiques, el treball amb duats..
Considerem al docent com a guia i facilitador del procés d’aprenentatge, apropant altres
realitats, convidant a la investigació i experimentació, treballant a partir de la Teoria de les
intel·ligències múltiples i tenint present la diversitat per afavorir la inclusió de tot l’alumnat.






Fomentem les relacions igualitàries amb un ambient de col·laboració i participació entre l’alumnat i promoguem pràctiques coeducatives que permeten avançar cap a la igualtat, la tolerància i la solidaritat.
A més a més, hem desenvolupat el Pla d’Igualtat, en el qual hem redactat un conjunt ordenat de mesures, adoptades després de realitzar un diagnòstic de situació, amb la finalitat de sensibilitzar i mantindre a l’Escola la igualtat de tracte i d’oportunitats entre dones i homes a més d’eliminar la discriminació per raó de sexe.
Tenim com objectiu impulsar l’ús del valencià. Apliquem a tot el centre el Programa de Educació Plurilingüe i Intercultural (PEPLI) amb el qual s’estructura l’ensenyament i l’ús vehicular de les llengües curriculars.
Participem al premi Sambori amb l’elaboració de textos per part de l’alumnat i a les Trobades d’escoles en valencià.
Fomentem les relacions igualitàries amb un ambient de col·laboració i participació entre l’alumnat i promoguem pràctiques coeducatives que permeten avançar cap a la igualtat, la tolerància i la solidaritat.
A més a més, hem desenvolupat el Pla d’Igualtat, en el qual hem redactat un conjunt ordenat de mesures, adoptades després de realitzar un diagnòstic de situació, amb la finalitat de sensibilitzar i mantindre a l’Escola la igualtat de tracte i d’oportunitats entre dones i homes a més d’eliminar la discriminació per raó de sexe.


Amb la vida acadèmica escolar comença una corresponsabilitat entre l’escola i les famílies amb la formació integral i harmònica dels infants. Des del centre propiciem la participació de les famílies mitjançant l’AMPA en les diferents celebracions, tallers, tertúlies dialògiques, graduacions…
A més a més, oferim una formació contínua de les famílies amb l’Escola de Famílies al llarg de tot el curs, amb la col·laboració de l’UPCca de l’Ajuntament de Torrent.
