Lliure circulació
La lliure circulació es farà a primera hora del matí, rebent a l’alumnat d’una manera amable, donant un ventall de propostes de treball de caràcter inclusiu per a que puguen triar d’acord amb els seus interessos i inquietuds. Aquestes propostes de treball es revisen cada cert temps per a canviar-les per unes altres.
SALA MULTISENSORIAL
El centre compta amb una Aula d’estimulació multisensorial en la qual es desenvolupa un Programa de treball específic dirigit a l’alumnat que presenta Necessitats Específiques de Suport Educatiu i Programes d’estimulació per a potenciar el desenvolupament global i integrat de l’alumnat de l’etapa d’educació Infantil.
Es tracta d’una sala amb materials determinats i específics, dissenyats perquè l’alumnat estiga exposat a estímuls controlats, amb l’objectiu final d’afavorir el seu nivell de desenvolupament sensorial facilitant així els aprenentatges bàsics i obrint portes a relacions més significatives.
Aquest aula és una eina educativa on es conjuguen l’estimulació i la relaxació, en un entorn segur, amb elements com són la música, les llums de colors, les aromes, les textures, i on els alumnes i alumnes exploren, descobreixen i gaudeixen del món dels sentits i els efectes.
Els objectius d’aquest Programa comporten el potenciar el desenvolupament sensorial i motriu, la capacitat de comunicació i el desenvolupament cognitiu dels alumnes i alumnes.
Les sessions de treball segueixen una estructura fixa i adequada als ritmes de l’alumne o alumna de manera que siga capaç d’anticipar i col·laborar activament en les activitats proposades.
SALES D’APRENENTATGE
En les sales d’aprenentatge és on treballem la comprensió i expressió oral tant en valencià, castellà com en anglés a través del teatre (Sala de teatre) i treballem la competència digital a través de les TIC (Sala de robòtica).
PROJECTE INTERDISCIPLINAR
Els trets més característics dels projectes són:
- És un aprenentatge real i contextualitzat.
- Es fa un treball competencial sobre un aspecte de la realitat.
- S’apliquen coneixements de diverses àrees.
- S’incentiven els processos d’investigació.
- Es potencia el treball cooperatiu entre els infants i els docents.
- L’alumnat aprenen a aprendre.
- Es facilita la comunicació i el diàleg.
- S’avalua l’adquisició dels continguts i l’assoliment de les competències.
.