Principis d’escola

PRINCIPIS D’ESCOLA

 

Principis d’escola

 

1. Plurilingüe i intercultural

Una escola que proporciona una competència plurilingüe i intercultural que inclou el valencià com a llengua pròpia i vehicular, el castellà com a llengua cooficial i una llengua estrangera dins l’etapa obligatòria.

 

2. Inclusiva

Una escola oberta a tothom sense restriccions, que considera la diversitat com una riquesa i un recurs, que manté les expectatives elevades pel que fa a les possibilitats de cada un dels alumnes i dedica els recursos necessaris a aconseguir aquest objectiu.

 

 

3. Pública

L’escola es reconeix com un espai públic, amb tot el que això implica: un teixit de relacions socials que esdevé espai de vertebració de la societat i de projecció de la realitat com a país. Implicada en el poble, participant, juntament amb altres agents socials, polítics i administratius, en la construcció d’un poble educatiu així com realitzant projectes on participen les famílies.

 

 

4. Democràtica

Una escola que fa conèixer a l’alumnat els valors democràtics i de respecte pels drets humans. Però sobretot, funciona d’acord amb aquests valors i procura projectar-los sobre l’entorn.

 

 

5. Oberta i participativa

Per a ser democràtica, l’escola ha de ser participativa. L’educació és cosa del professorat però també de les famílies i de totes les persones implicades. Tots els que formen part de la institució escolar, doncs, d’acord amb les seues responsabilitats i competències, han de participar tant en la presa de decisions com en les actuacions que les porten a terme.

 

 

  6. Crítica, creativa i innovadora

Una escola que abandona el model d’educació transmissiva. Els xiquets i les xiquetes han de construir els coneixements que adquireixen des d’una perspectiva crítica, amb les tecnologies i estratègies més actuals, sense conformar-se a fer un ús tradicional del llibre de text, creant coneixement nou en resposta a problemes i qüestions ben actuals del medi local o global, i adoptant mesures concretes d’acció social.

 

 

7. Compromesa amb l’entorn local i global

Des d’aquesta perspectiva, una escola compromesa, no solament des del punt de vista pedagògic sinó també ciutadà, amb els problemes més greus que té plantejat el món en aquest començament del segle XXI.

Encapçalada per un professorat ben format, motivat, i compromès amb el projecte educatiu, i que gaudisca del respecte social derivat de la percepció de la seua elevada responsabilitat i dels resultats d’una feina ben feta.

 

8. Humana

L’escola és, a més a més, una escola humana. És veritat que ha de valorar els sabers i les destreses importants per al futur, les referències culturals que ens enriqueixen des del passat i les competències que ens permeten gestionar els problemes del present. Però és, també, una escola que situa l’ésser humà en el centre de les seues preocupacions i intenta promoure la felicitat i el benestar emocional de l’alumnat.

 

 

9. Escola lectora

Una escola que estima i viu la lectura, com a font de coneixement i de plaer. Per això, durant els últims cursos, estem portant a terme diverses línies d’actuació al voltant de la lectura, com són: el club de lectura, padrí lector, dinamització de la biblioteca de centre, hora de biblioteca dins de l’horari lectiu, 20 minuts diaris de lectura lliure sostinguda i silenciosa, animacions lectores, visites d’escriptors, contacontes, celebració del dia del llibre,…

 

 

10. Escola TIC

Una escola que integra les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) en la totalitat d’espais existents al centre.

Un centre TIC que oferix les ferramentes informàtiques necessàries perquè l’ús de les TIC siga una realitat en totes les aules, i siguen accessibles a tot l’alumnat i tot el professorat.

Per això cada aula ordinària disposa d’almenys un ordinador, una PDI, un projector, accés a Internet…