EIXIDES I EXCURSIONS

VISITA AL BOSC ENCANTAT!

EIXIDA 3r CICLE

SALTAPINS

El dimecres dia 31 de maig l’alumnat de 3r i 4t del CEIP l’Albea vam realitzar l’última eixida fora del centre. Vam anar al parc d’aventura Saltapins, que es troba en la zona de bosc del Complex de la Fàbrica Giner de Morella. Allí vam posar a prova el nostre equilibri caminant damunt de cables, travessant ponts, escalant i llançant-nos per tirolines.

També vam dur a terme un Escape Room anomenat “La herencia perdida de la familia Giner”, on vam haver de resoldre diferents enigmes i superar proves difícils per aconseguir descobrir on havia amagat la seua herència el magnat Juan Giner.

Malgrat les tempestes i la pluja del migdia, tot l’alumnat vam gaudir molt d’un dia d’aventura a la muntanya. Una experiència inoblidable!

PARC ADAI

El dilluns 22 de maig l’alumnat de 1r cicle vam gaudir de la visita al Parc Adai.

Vam realitzar el programa “Multiaventura i emocions”, realitzant diferents activitats molt emocionants com: Experimentar la por amb la tirolina, taller de nucs per treballar la calma/ira, els cels i l’alegrar-se pels demés en el pal del rocòdrom, dinàmiques per aprendre a confiar en el grup, el valor de l’error amb el tir en arc i diferents jocs per reconèixer les emocions.

Va ser un acomiadament genial del curs 2022/23!!!

EIXIDA VIA VERDA 5é

EXCURSIÓ AL POBLAT IBER I A LES COVES DE SANT JOSEP

El divendres dia 3 de març l’alumnat de 3r i 4t vam anar d’excursió al paratge de Sant Josep, a la Vall d’Uixó.

Primer vam visitar el poblat de Sant Josep, que és un jaciment arqueològic on s’han documentat diverses fases d’ocupació, si bé la més important va ser la ibera. Allí, gràcies als guies, vam podem observar part de la muralla que envoltava el poblat, així com les parets d’algunes vivendes. També ens van parlar d’alguns dels objectes trobats en l’excavació com: ceràmica de cuina com olles, àmfores o gerres, plats i copes, o ossos d’animals.
Més tard, vam poder entrar a les coves de Sant Josep. Allí vam gaudir d’una passejada en barca pel riu subterrani navegable més llarg d’Europa. La visita va durar uns 45 minuts i vam recórrer uns 800 m en barca i uns 250 m a peu.
Vam poder observar formacions naturals com són les estalactites i les estalagmites, a una temperatura de 20 ºC i envoltats d’aigües cristal·lines.
L’alumnat va gaudir molt de l’eixida i ja està desitjant tornar a visitar les coves amb la seua família i amistats. Tot un èxit d’excursió!

Planetari de Castelló 1r Cicle

RED SAND

EIXIDA DEL PRIMER TRIMESTRE DEL 3r CICLE

El passat mes de novembre, l’alumnat de 5é i 6é vam fer la primera eixida en bus d’aquest curs.

Vam visitar el Castell d’Onda, Castell de l’època medieval i amb molta història i moltes curiositats.

Per grups vam anar fent uns visita guiada per les instal·lacions, on vam poder entrar en una sala d’exposicions, visionar un vídeo on ens explicava breument la història i els personatges que van habitar el Castell i el poble d’Onda i, per acabar, vam visitar tota la zona emmurallada i vam estar jugant i investigant.

Va ser un dia molt divertit i educatiu!

EXCURSIÓ AL DESERT DE LES PALMES – PARATGE DE L’ERMITA DE LES SANTES 2n CICLE

El dijous dia 27 d’octubre, l’alumnat de 3r i 4t vam realitzar la primera passejada de tardor. Vam anar al paratge de l’ermita de les Santes, que es troba al Parc Natural del Desert de les Palmes.

Allí, les educadores ambientals Vanessa i Anna, ens van fer de guies i ens van explicar la fauna i la flora autòctona. Vam poder veure insectes, aranyes, serps, bolets, plantes com el margalló o l’arítjol, i fins i tot, vam assaborir algun fruit silvestre com l’arborç.
A més a més, quan vam arribar a l’ermita de les Santes,  ens van explicar el cicle de l’aigua i vam fer un joc per aprendre a valorar la importància que té fer un bon ús d’aquesta, ja que és essencial per a la vida de tots els éssers vius.
Vam gaudir molt i ens ho vam passar genial.

DESERT DE LES PALMES

L’alumnat del 1r cicle de primària ha realitzat l’eixida al Parc Natural del Desert de les Palmes (Benicàssim) el dimecres 2 de novembre. Durant la visita, hem pogut esmorzar dins d’un entorn natural amb vistes al mar i a la muntanya, ens han explicat un conte sobre la biodiversitat de la zona i hem fet una ruta a peu de 3 km fins un mirador per contemplar totes les muntanyes que formen el parc natural. Ens ho hem passat molt bé! Repetirem!!

VIA VERDA

Icono Hombre, caminar en 780 Free Vector Emoji  VIA VERDA  Icono Hombre, caminar en 780 Free Vector Emoji

Aquí teniu una xicoteta mostra del nostre passeig per la Via Verda!

Vam anar caminant des d’Orpesa fins Benicàssim i, pel camí, vam poder gaudir d’unes vistes precioses. Ens encanta la natura, i sempre mirem de respectar-la i tenir cura d’ella.

També vam aprendre com hem de circular per aquesta via, per tal d’evitar possibles accidents.

Ah! I, per recuperar forces, quan vam acabar la nostra excursió, ens vam menjar un geladet. Què bo!

Va ser un matí molt divertit!

🚦VIALDEA🚦

El dimarts 24 de maig els alumnes de 1r cicle vam anar d’excursió de fi de curs a Vialdea.

Vialdea és un parc d’educació vial situat en la Pobla de Vallbona. Este parc és com un poble xicotet amb cases, carrers, carreteres i fins i tot la plaça del poble.

Vam poder realitzar diferents activitats d’educació vial, amb motos, cotxes elèctrics i altres mitjans de transport diferents i molt divertits.

Vam gaudir d’un dia de germanor, educació vial i molta diversió!

Prat de Cabanes-Torreblanca

🐢PRAT DE CABANES – TORREBLANCA🐢

Els dies 19 i 20 de maig els xiquets i xiquetes d’Infantil vam anar d’excursió i vam visitar el Parc Natural de Cabanes-Torreblanca. En l’ESPAI NATURA ens van contar moltes coses de les tortugues d’estany autòctones, que viuen allí en el Prat. També vam fer una manualitat d’una tortuga amb una pedra de la platja.

Vam veure les tortugues “invasores” que la gent abandona en el Prat i que ells les repleguen i les porten allí en el jardí de l’edifici…ens les van deixar tocar!!!

Finalment vam fer un passeig per la platja de Torrenostra i vam jugar amb la sorra i les pedres de la vora de la mar.

Va ser un dia genial!!!

Apivillores

El reinado en la sociedad de las abejas - DesinfestadosAPIVILLORESEl reinado en la sociedad de las abejas - Desinfestados

Les xiquetes i els xiquets de tercer i quart de primària finalment vàrem poder visitar Apivillores, situat a la localitat de Villores.

Abans de Pasqua ens vam quedar amb moltes ganes d’anar a veure les abelletes així que, només va eixir el sol, vam aprofitar!

Ens vam vestir d’apicultores i apicultors, ens van explicar moltíssimes coses d’aquests animalets i, a més, vam poder gaudir de la natura.

Ho vam passar genial!

pujada a ermita

PUJADA A L’ERMITA

Els alumnes d’Infantil de 4 i 5 anys vam fer una excursió a l‘ermita del nostre poble.

Abans de Pasqua ens vam quedar amb les ganes de menjar-nos la MONA perquè ens va ploure… així que dimecres, vam pujar a l’hora d’esmorzar i vam jugar al parc infantil i per eixe paratge tant bonic que tenim.

Ens vam divertir molt i vam gaudir de la natura i del bon temps que ja ens ha arribat.

Amb ganes de tornar el proper curs!!!

Serrra Espadà

Logo Plataforma Sierra Espadán | Plataformas, Logotipos SERRA D’ESPADÀ Logo Plataforma Sierra Espadán | Plataformas, Logotipos

El passat 6 d’abril vam fer l’excursió del segon trimestre. Per fi, després de no poder anar en març per les pluges i patint per si ens tornava a eixir un mal dia, va arribar el dia que tant havíem esperat.

Vam visitar dos pobles, Eslida i Aín, on vam conèixer la Serra d’Espadà. Una monitora ens va ensenyar a Eslida el centre d’interpretació de la Serra, on vam aprendre com era i com és la vida d’aquests pobles de muntanya. Ens va agradar conèixer com treballen el suro i com l’extreuen de la surera.

El segon poble que vam conèixer és Aín, un preciós poble on vam fer una bona caminada pels seus estrets carrers i els voltants, buscant el camí de l’aigua des de la font del centre del poble fins arribar al riu, passant per l’abeurador, el llavador i el molí. També vam caminar per les afores  gaudint de la natura amb tots el nostres sentits.

Ho vam passar genial i ja esperem la pròxima excursió!

escola de la mar 2022

Eixida ESCOLA DE LA MAR – BORRIANA

El passat dimecres 2 de març, el 3r cicle vam visitar l’escola de la mar de Borriana. Allí vam fer diverses activitats: piragua, vela, vam anar en llanxa i vam portar un vaixell de rem. Tot i la pluja, vam poder fer totes les activitats proposades i vam aprendre moltes coses, a més de passar-ho genial!

Va ser una experiència molt enriquidora, motivadora i d’allò més divertida, doncs a causa de la Covid, feia temps que no havíem pogut fer una eixida així i ja teníem moltes ganes.

Moltes gràcies a les monitores i monitors per haver-nos acompanyat durant tot el dia, per la paciència i per les ganes que vàreu posar en ensenyar-nos a fer les diferents activitats.

Va ser un dia molt divertit!

Decoració portes nadal 21

DIA INTERNACIONAL DE LA DONA

El dia 8 de març s’ha convertit en una referència a tot el mon pel que fa a la lluita de les dones i de tota la societat per la igualtat real a tots els àmbits. La nostra escola també commemora aquest dia reivindicatiu.

Recordem que la igualtat és un dels valors essencials per al progrés d’una societat. És necessari continuar reconeixent que la dona ha de tindre el mateix dret d’igualtat que els homes a casa, al treball i en la societat.

L’activitat que hem fet per commemorar aquest dia ha consistit en cridar ben fort paraules que tenen un significat especial i els noms d’algunes dones pioneres en la lluita per a la igualtat. Aquestes paraules, que ha dissenyat l’alumnat quedaran penjades a la nostra escola per recordar aquest dia.

Per finalitzar hem ballat al ritme de la cançó del grup el Diluvi titulada “I tu, sols tu”.

dia de la pau 2022

Significado de Símbolo de la paz (Qué es, Concepto y Definición) -  Significados Paloma De Paz - Home | FacebookDIA DE LA PAUPaloma De Paz - Home | FacebookSignificado de Símbolo de la paz (Qué es, Concepto y Definición) -  Significados

El passat 28 de gener vam celebrar a l’escola la festa de la Pau. Ja sabeu que és una festa celebrada arreu del món perquè és l’aniversari de la mort de Ghandi, qui va ser un personatge històric que va ser líder espiritual del seu pais, L’Índia.
Ho vam celebrar construint la nostra piràmide de la Pau, feta amb caixes amb el missatge: “La Pau comença amb un somriure” , escrit en diferents llengües. A l’interior de cada caixa estaven els missatges de Pau que hem anat treballant durant la setmana. Les llengües emprades van ser: valencià, castellà, italià, francés, àrab, romanés, anglés, vietnamita i hindi.
 Els xiquets de sisè, a més, van fer un manifest en forma de rap.
 Per acabar, vam cantar totes i tots junts les cançons que havíem aprés al llarg de la setmana, que van ser “color esperanza” i “que canten los niños”.
Tota l’escola va gaudir molt de l’acte, el temps ens va acompanyar i segur que el curs que ve tornem a recordar aquest dia tan assenyalat.

Nadal 2021

NADAL 2021

Els darrers dies del trimestre,  a l’Albea vam fer diferents activitats relacionades amb les festes de Nadal. Us ensenyem algunes:

• TARGETES DE NADAL

Per tal de felicitar el nadal a les famílies, i dins de l’àrea de plàstica, els alumnes van fer unes targetes de nadal amb diferents tècniques.

Ací teniu una mostra i esperem que us hagen agradat:

• CURSA DE SANT SILVESTRE
El dilluns 20 de desembre vam començar la setmana fent esport. Per poder participar i tenir el dorsal vam portar un aliment per a càrites a la parròquia del poble.
Ens ho vam passar d’allò més bé corrent amb els nostres amics amb complements nadalencs.

• CARTER REIAL

El dimarts 21 de desembre els xiquets i xiquetes d’infantil i 1r cicle de primària van anar a l’espai cultural per rebre la visita del Carter Reial.

Com cada any van poder deixar la carta i esperar amb molta il·lusió l’arribada dels reis mags.

• FESTIVAL DE NADAL
L’últim dia vam celebrar el festival de nadal. Aquest any el fil conductor van ser els bombons de la caja roja.
Cada nivell va triar un bombó i tres adjectius per definir la manera de ser del grup.
Va ser un festival molt dolç.

caçadors de bolets

▷ Hongos, Setas y Champiñones: Imágenes Animadas, Gifs y Animaciones ¡100%  GRATIS!CAÇADORS DE BOLETS▷ Hongos, Setas y Champiñones: Imágenes Animadas, Gifs y Animaciones ¡100%  GRATIS!

Els passants dimecres 27 i dijous 28 d’octubre, l’alumnat de 5é i 6é vam fer una excursió al Paratge Natural del Penyagolosa per gaudir d’una jornada molt interessant per la naturalesa i buscant bolets. Amb l’ajuda de l’experta micòloga Mari i la seua filla Irene i del micòleg Pedro, vam estar recollint bolets per després classificar-los i aprendre quins eren comestibles, quins no ho eren i quins eren verinosos.

Després de saber-ho, cadascú ens vàrem endur a casa aquells bolets que es podien menjar per tal de gaudir d’una bon sopar amb les nostres famílies.

Va ser una excursió molt divertida i on vam aprendre moltes coses noves sobre els bolets i sobre la cura de la naturalesa. Ara ja sabem identificar-ne de molts tipus i també algunes bones receptes per menjar-los!

aula viva naturlament

AULA VIVA

El dia 22 d’octubre les xiquetes i els xiquets dels cursos de tercer i quart de primària van realitzar la seua primera eixida del curs.

Vam visitar l’espai verd de Vila-real “Aula Viva Naturalment” on (tot i que el temps no ens va acompanyar, i ens vam guanyar algun refredat…) l’alumnat ho va passar d’allò més bé!

Vam tenir la possibilitat de gaudir del joc lliure, viu i actiu, motivat per la multitut de materials i diversitat d’espais, i per estar en contacte directe amb la natura i els seus elements.

Ens vàrem poder banyar i embrutar; fer “sollets”; veure diferents insectes; gaudir de nosaltres mateixes i mateixos, i de la resta de companyes i companys; viure una jornada guiada per les nostres necessitats, els nostres interessos i inquietuts, dins d’un entorn que ho permetia i propiciava.

els masets – parc miner

ELS MASETS – PARC MINER

El dia 20 d’octubre, amb moltes ganes i il·lusió l’alumnat de primer cicle vam anar d’excursió a La Torre d’En Besora per poder veure i conèixer de primera mà la producció i elaboració dels formatges,iogurts i formatges de “Els masets”. Ens ho vam passar pipa amb les cabres i cabridets – que ens van deixar cuidar-.

També vam visitar el Parc Miner “Minas Victoria Esperanza” allí vam conèixer la dura vida dels miners i en quines condicions treballaven.

Vam gaudir molt i esperem amb moltes ganes la següent excursió!!

DIA DEL LLIBRE 2021

Día del libro 23 de abril. Historia día mundial libros - Dia del libro DIA DEL LLIBRE Día del libro 23 de abril. Historia día mundial libros - Dia del libro

Avui és 23 d’abril i com que som una escola lectora no podíem deixar de celebrar-lo.
Al llarg d’aquesta setmana s’han fet diferents activitats per a commemorar aquest dia i la setmana que ve gaudirem d’un contacontes amb Felip Kervarec.

setmana cultural 2021

🎳🎶🎨SETMANA CULTURAL🎨🎶🎳

Estimades famílies,
La propera setmana celebrarem la Setmana Cultural. Cada grup classe farà els seus tallers i activitats.

🎷El dilluns tindrem concerts de música que ha patrocinat l’AMPA de l’escola.

🍪Aquest curs no podrem fer el taller de mones de pasqua però us animem a que les pugueu fer a casa en família. El dimecres l’alumnat la podrà portar per esmorzar a l’ermita.

Carnestoltes 2021

Resultado de imagen de emoticono carnavalResultado de imagen de emoticono carnavalCONSIGNES CARNESTOLTES 2021Resultado de imagen de emoticono carnavalResultado de imagen de emoticono carnaval

Estimades famílies,

Aqjuesta setmana celebrarem Carnestoltes a l’escola. Com sabeu, per motius de salut i seguretat aquest curs no podem obrir les portes de l’escola per celebrar-ho tots junts però sí que farem algunes activitats amb l’alumnat.

🪅Demanem la vostra col.laboració per tal que l’alumnat puga venir amb les consignes que ens demana el Rei Carnestoltes. Us adjuntem  les consignes:

carnestoltes 2020

CARNESTOLTES 2020

indiana bill 2019

EXCURSIÓ A INDIANA BILL

Els xiquets i les xiquetes d’infantil vam anar d’excursió el divendres 29 de novembre al parc d’Indiana Bill (Castelló).

Allí vam poder gaudir d’una jornada de convivència tots junts, on els de 3 anys s’iniciaven en les excursions, els de 4 afiançaven les rutines i els de 5 eren quasi experts. Vam botar, córrer, jugar, compartir, llançar-nos boles… quina emoció!

sant silvestre 2019

II CURSA SANT SILVESTRE

museu del taulell

MUSEU DEL TAULELL

El dia 15 de novembre els alumnes de primer cicle vam anar d’excursió a Onda per visitarel museu del taulell. Va ser tota una experiènica, ens vam explicar moltes coses que desconeixiem. I vam poder fabricar el nostre taulell!!

nadal 2019

PROGRAMACIÓ NADAL

grutes st jose

EXCURSIÓ COVES SANT JOSEP

L’alumnat de 3r cicle del Ceip

L ‘Albea , acompanyats dels mestres vam visitar el dia 14 de noviembre les grutes de Sant Josep. Aquest magnífic paratge ens va permetre descobrir el riu subterràni navegable més llarg d’Europa a l’hora que vam gaudir d’un temps d’esplai en grup i en contacte amb la natura.

VIALDEA

El dia 14 de maig l’alumnat de 1r cicle de l’escola vam anar d’excursió a Vialdea, un centre d’educació viària on vam aprendre moltes coses. Per un moment vam ser els carters de l’aldea i vam anar a comprar al mercat. Però el que més ens va agradar el circuit amb la gran varietat de transports que vam poder provar: cotxes, bicis, tren, autobús,…

FIRUJICIENCIA

FirUjiCiència

El dia 15 d’abril l’alumnat de 5é acompanyats dels seus fillols de 2n van visitar FirUjiCiència, la fira d’experiments que organitza la universitat amb alumnat de la ESO i estudiants de la pròpia universitat.

Per concloure l’activitat que els nostres alumnes havien realitzat al llarg del curs vam assistir a aquesta exposició i vam poder veure molts dels experiments realitzats a l’aula.

També vam anar a veure una casa ecológica.

Va ser una visita molt enriquidora i que esperem repetir el proper curs.

excursió mina

EXCURSIÓ PARC MINER MAESTRAT

Els xiquets/tes de 2n cicle hem visitat les mines de Culla /la Torre, ha estat una experiència molt enriquidora ja que ens hem traslladat al passat per tal de vore com vivíen i com treballàven en aquella época i lo dur que es l’ofici de miner.També hem realitzat un taller de pigments de colors i sobretot hem gaudit de la natura .Ho hem passat molt bé.

carnestoltes’19

CARNESTOLTES

aeroport castello

VISITA A L’AEROPORT DE CASTELLÓ

Ho tenim molt prop, però encara és un mitjà de transport molt desconegut per a molts de nosaltres. Sols uns pocs ja han segut “afortunats” de poder utilitzar-lo.
Va ser fascinant, molt adequada a la nostra edat (Infantil), i va tindre totes aquelles coses que ha de tindre una GRAN EIXIDA!
Aterratge d’un vol amb passatgers que baixaven i pujaven, vam poder passar per la zona d’embarque i sols ens faltava ser uns passatgers més.

Vam anar a visitar els bombers de l’aeroport i ens van explicar la seva funció allí, i…. EL MÉS SORPRENENT: hi havia una águila que la vam poder vore fent els seus vols (També treballa a l’aeroport i té una funció molt important allí). Ah!! I també vam gaudir d’una bona exposició d’art.
FANTÀSTICA I SORPRENENT !!

portes nadal

CONCURS DE TARGETES DE NADAL

Aquest Nadal al CEIP l’Albea hem realitzat un concurs de targetes de Nadal. L’alumnat les va realitzar a casa amb ajuda de les seues famílies i aquestes es van exposar als passadissos de l’escola.

El dimecres dia 19 de desembre dins de la programació d’activitats nadalenques es van lliurar els premis als guanyadors i guanyadores del concurs en un acte que es va realitzar després del Concert de Nadal al Pavelló Multiusos de Vall d’Alba.

Moltes gràcies per la vostra participació, esperem que gaudireu molt de l’activitat!

Ací us deixem una mostra de l’exposició i de l’acte d’entrega de premis. BON NADAL!

EXCURSIO INDIANAN BILL

EXCURSIÓ A INDIANA BILL

Els xiquets i les xiquetes d’infantil hem anat a Indiana Bill (Castelló) per passar un dia de convivència, esport i alegria.
Hem pogut gaudir de les instal.lacions, escalar, usar les piscines de boles, pujar per xarxes… i ens hem ajudat per poder arribar als tobogans més alts.
Hem acabat el dia agotadets i agotadetes… i al bus hem fet una becadeta.
Esperem tornar prompte!

DESERT DE LES PALMES

Els alumnes de 3r i 4t hem visitat el parc natural del Desert de les Palmes.
Vam gaudir d’una ruta fins la Porteria Alta i vam poder veure petjades d’animals i espècies vegetals autòctones.
També ens vam concienciar de la importància de respectar el medi ambient i no llençar deixalles.
Vam gaudir de la natura!

BIOPARC

BIOPARC!

Els alumnes de 5é i 6é hem visitat el Bioparc de València.

L’excursió ha segut el dimarts 20 de novembre.

Junts hem pogut gaudir d’una visita guiada al parc i d’un taller sobre la nutrició dels animals.

Hem après un munt de curiositats i ho hem passat genial.

DINOMANIA

DINOMANIA -CINCTORRES-

El passat dimarts 30 d’octubre els alumnes de 1r cicle de primària de l’escola van tenir l’oportunitat de conèixer l’únic jaciment paleontològic de dinosaures visitable de la Comunitat Valenciana: El jaciment Ana.

De bon mati, i molt abrigadets vam fer cap a Cinctorres, poble de la província de Castelló, on es troba aquest jaciment. El dia va començar plujós però després ens va fer un dia esplèndid.

Allí vam poder visitar el propi jaciument, presidit per un Baryonyx a tamnay real, i veure on es van trobar les restes amb repliques de les originals. després vam anar al museu on es troben les restes originals trobades.

Volem agrair des d’ací a Mª Carmen per la seua atenció i explicacions i també a l’Ajuntament de Cinctorres per proporcionar-nos un espai per esmorzar i dinar, en un dia que pintava gris, i que finalment va ser ple de colors.

Ens va agradar molt!!!

TIRIG-VALLTORTA

HOMES PREHISTÒRICS

L’11 d’octubre els alumnes de 1r cicle vam visitar el museu de la Valltorta de Tirig, on ens van explicar un munt de coses molt interessants sobre el Parc Cultural. Aquest museu es va crear per preservar i donar a conèixer l’art rupestre de la zona.

Però on millor i més bé vam passar va ser a l’abric on vam poder veure les pintures rupestres que tants anys fa que van pintar els homes prehistòrics.

TEMPS ACTIU

El passat 5 de juny els alumnes de 1r cicle de primària vam anar d’excursió al parc multiaventura “TEMPS ACTIU”.

El temps ens va acompanyar i vam poder disfrutar al màxim del circuit de troncs i cordes; el “tirachines” i el tir amb arc estaven bé, però el que més ens va agradar va ser la tirolina!

EXCURSIÓ AL PLA D’ESTIVELLA

EXCURSIÓ AL PLA D´ESTIVELLA

El passat mes d´Abril els alumnes d´Infantil del CEIP L´ALBEA ens vam anar d´excursió al parc “Pla d´Estivella”. Gaudirem moltissim de la natura i dels paisatges tan bonics que hi havia en aquest parc.

Les activitats realitzades van ser molt variades: vam fer un recorregut amb trenet per els diferents hábitats naturals propers i vam veure una recreació dels mateixos a través d´una maqueta gegant en la qual es trobaven representats el bosc, el secà, els fruiters i els ecosistemes d´aigua, vam conèixer els diferents animals de la granja i corral com gallines, conills, galls, perdius, rucs, cavalls, vaques, porcs, ovelles, cabres, oques, coneixent els seus hábitats, costums i usos i per últim després de dinar, realitzarem activitats de joc lliure i dirigit amb cançons, per així potenciar les habilitats socials i la psicomotricitat dels alumnes.

HO PASSÀREM SUPER BE!

EXCURSIÓ A SALTAPINS.

EXCURSIÓ A SALTAPINS (MORELLA)

Els alumnes del 2n cicle del CEIP L’ALBEA de Vall d’Alba, participàrem el dia 15 de maig en l’excursió d’aventura i  d’oci  a Saltapins.
Gaudirem moltíssim de la natura, dels paisatges i sobretot ens oxigenarem de l’aire tant pur que es respira a 1000 m d’altitud sobre el nivell del mar.

Les activitats realitzades van ser molt variades: pont dels troncs, pont dels tres cables, bidons, tirolina, xarxa  pirata , passarel·la, liana i pont d’equilibri.Una gran majoría de xiquets/tes superaren aquestos reptes i obstàcles d’allò més bé, per lo qual agafàren molta seguretat i confiança, reforçant la seua autoestima.

Com a conclusió dir que a més de gaudir, va ser molt enriquidora, per tal de treballar aspectes de la seua identitat e integritat física i emocional.

HO PASSÀREM SUPERBÉ!

JUNTS FEM ESPORT

La Fundació Trinidad Alfonso organitza un concurs en el qual ha participat el nostre centre. Durant la Setmana Cultural els alumnes de tota l’escola vam participar amb la celebració del dia de l’esport realitzant un taller de jocs populars al pati. En aquest taller vam treballar valors fonamentals en l’esport com la cooperació, el respecte, l’ajuda mútua,…

El vídeo que vam enviar al concurs és el que podeu veure a continuació, només per participar ja ens regalen un lot de material esportiu, ara esperem que hi haja sort i aconseguim el 1r premi!

SETMANA CULTURAL

Els passats dies 26, 27 i 28 de març vam celebrar a la nostra escola la Setmana Cultural, amb la temàtica del pati.

Seguint la dinàmica del curs passat, es van barrejar tots el alumnes des d’infantil fins a 6è, en 7 grups.

Cada grup va anar passant pels 7 tallers, durant els dos primers dies: pintura de pati, plantes aromàtiques, cuina, jocs populars, arbres, jocs de taula i ioga.

El tercer dia vam celebrar una «gimcana» amb els alumnes de primària que es van reunir, en acabar, amb el alumnes d’infantil a l’ermita. Allí ens vam menjar la mona que vam elaborar al taller de cuina.

Donem les gràcies per la participació i col·laboració dels experts en els tallers realitzats.

PLANTA I CULL

El passat 6 de març, les classes de 3r i 4t, vam anar de excursió a L’Alqueria “Planta i Cull” a Alboraia. Vam passar un dia fantàstic aprenent coses sobre el cultiu i la producció de la xufa, sobre l’horta valenciana i els seus cultius i sobre les ferramentes tradicionals que encara s’utilitzen per a treballar la terra.
També ens vam assabentar sobre el Tribunal de les Aigües, que encara es reuneix els dijous a les 12 hores a la porta de la catedral de València per a tractar temes referents a les sèquies que reguen l’horta valenciana.
Vam gaudir d’un dia envoltats de natura, aprenent les tradicions de l’horta i compartint vivències amb els nostres companys!!

EXCURSIÓ A L’ALBUFERA

El 6 de març els alumnes de 1r Cicle vam anar d’excursió a l’Albufera de València.

Allí vam visitar la casa de la DEMANÀ, on ens van explicar com es cultiva l’arròs, la fauna de l’ Albufera,… També vam visitar la Devesa i vam fer una passeig en barca per un canal, ja que com el temps no acompanyava, no vam fer el recorregut habitual.

Vam passar un dia la mar de bé!!

CARNESTOLTES 2018

El passat divendres 9 de febrer vam celebrar el sempre divertit CARNESTOLTES DEL CEIP L’ALBEA.

A primera hora del matí, l’alumnat de sisé disfressats de xiquets, xiquetes, avis i àvies, van passar per totes les classes de l’escola fent la tradicional representació teatral.

A hora del patí, vam gaudir d’una xocolatada elaborada per la nostra estimada cuinera, per agafar forces i posteriorment disfressar-nos.

A les 13:00h es va realitzar una cercavila pels carrers de la localitat, cada classe disfressada d’un joc de taula, seguint la línia i la temàtica del curs de transformació del pati en un espai coeducatiu.

Ens ho vam passar d’allò més bé!

DIA DE L’ARBRE

El passat 31 de gener, amb motiu de la celebració del dia de l’arbre, els alumnes d’Infantil i de Primària de la nostra escola van commemorar aquest dia reforestant la zona verda del Mas Blanc gràcies a la col·laboració de l’Ajuntament que va preparar la zona i que va fer possible que l’alumnat practicara la tècnica correcta per a plantar.

Tota l’escola vam poder gaudir d’una agradable jornada de convivència a l’aire lliure i en contacte amb la natura.

Finalment volem agrair a l’empresa Argenta que va obsequiar a cada xiquet/a amb un saquet, una llibreta i un llapis que de segur que els nostres alumnes aprofitaran molt.

DIA DE L’ARBRE

El proper dimecres 31 de gener celebrarem el dia de l’arbre reforestant la zona verda del Mas Blanc.

VIATGE AL SEGLE XV

El darrer dimarts 28 de novembre, els alumnes de tercer cicle van realitzar una eixida a València.

Van realirzar una visita guiada al centre històric de la capital visitant La Llotja de la Seda i la Torre de Serrans.

Ha resultat una jornada lúdica i educativa alhora que de ben segur recordarem.

SETMANA CULTURAL

Durant els dies 21, 22 i 23 d’abril, al CEIP L’Albea vam celebrar la Setmana Cultural, aquesta vegada amb la temàtica de l’ART.

L’alumnat va ser distribuït amb grups barrejats formats per xiquets i xiquetes des de d’Infantil fins a 6é de Primaria.

A primera hora del matí, tots i totes ens ajuntàvem en l’Espai Sa, on fèiem una sessió dirigida de ball modern i al finalitzar, cada grup anava a realitzar els tallers que els corresponia: taller de pintura, estampació en paper continu, taller de polseres, escultura viva, expressió i creativitat musical…

L’últim dia, com a cloenda, vam pujar a l’ermita a menjar-nos la mona.

L’experiència va ser molt enriquidora i satisfactòria per a tots; tant per a xiquets com per a mestres.

EXCURSIÓ AL MUSEU DE LA VALLTORTA

Com a cloenda del Projecte de Treball del 2n trimestre, hem visitat el museu de la Valltorta, on ens hem sentit homes i dones primitius autèntics! Hem vist eines, pells, joies i altres objectes d’aquella època, i hem realitzat tallers de pintura i modelatge, amb les tècniques pròpies de l’art rupestre.

Hem après moltes coses!

VALLTORTA

GAUDIM I APRENEM A LA VALLTORTA

Avui els alumnes de 1er cicle hem estat a la Valltorta. Hem fet la visita al museu on ens han explicat la forma de vida dels homes prehistòrics. També hem fet un taller d’art en el que hem pintat amb òxid de ferro escenes com ho feien els nostres avantpassats. Per últim, hem gaudit de la visita a la Cova dels Cavalls on hem vist en directe les pintures rupestres, ens han explicat el seu significat i la importància de respectar el nostre patrimoni.

UN CARNESTOLTES MOLT ARTÍSTIC

L’ARQUEÒLOEG MIQUEL GUARDIOLA ENS ESENYA COM FEIEN FOC EN LA PREHISTORIA

KARUM

Els alumnes de 5é A han aprés a jugar al Karum, un joc molt popular a la Serra d’Engalcerà. Una manera molt divertida de redactar el seu propi text instructiu.

VISITA DE L’ARQUEÒLEG

VISITA DE L’ARQUEÒLEG MIQUEL GUARDIOLA

Com després ens contaran els alumnes de 2nB, ahir vam tindre el privilegi de comptar amb la visita de l’arqueòleg Miquel Guardiola. Ens va explicar la la prehistòria als xiquets d’infantil, 2n i 4t. Amb ell vam aprofundir en com elaboraven les eines els nostres avantpassats fa milions d’anys i així imaginar-nos la seua forma de viure. Un dels regals que més va impactar tant a grans com a menuts va ser quan Miquel va fer foc de la mateixa forma que ho feien aquells homes i dones. Sense dubte una font d’aprenentatge diferent, vivencial, especial i molt molt interessant.

A continuació podeu llegir el que han dit els alumnes de segon B de l’experiència:

«Ahir dimecres 22 de febrer de 2017 els alumnes de 2n, 4t i infantil vam anar al museu etnològic per fer un taller amb Miquel Guardiola sobre la prehistòria. Miquel Guardiola és arqueòleg i ens va ensenyar a fer foc, i les ferramentes que utilitzaven els nostres avantpassats per tallar (com el Sílex) i defensar-se i caçar com les fletxes. També ens va ensenyar collars fets amb els elements naturals (com minerals, óssos, dents i petxines) i ens va explicar que les banyes del cérvol li cauen cada any i els homes prehistòrics utilitzaven aquestes banyes per fer-se ferramentes. Vam escoltar com sona una flauta com les que utilitzaven fa molt de temps, fetes amb ossos de pardals. Als alumnes de 2nB ens ha encantat i volem que torne per contar-nos més coses dels nostres avantpassats »

EXCURSIÓ A CASTELLÓ

El passat divendres 17 de febrer, els alumnes del tercer cicle de l’escola van passar un dia fantàstic a Castelló. En primer lloc van visitar el Museu on van poder observar les troballes arqueològiques més interessants així com les obres pictòriques més rellevants. També van tindre l’oportunitat de crear la seua pròpia obra d’art amb un taller d’estampació.

Després de dinar, van visitar la llibreria Argot, on van poder comprar llibres per seguir gaudint de la lectura.

DIA DE L’ARBRE

El Dia de l’Arbre és un recordatori de la importància de protegir les superfícies arbrades, és un recordatori a tots els arbres del món perquè ens donen aire per respirar i el purifiquen. Per celebrar-ho, tots els xiquets i xiquetes de l’escola es van implicar en la plantació de més de 200 pins, de l’espècie Pinus Halepensis, als voltants del Polígon Industrial del municipi.

APRENEM JUGANT?

APRENDRE JUGANT? CLAR QUE SÍ!

Per tal de treballar el text instructiu, a la classe de 5é-B  hem utilitzat jocs de taula que els mateixos alumnes han aportat. Després de fer unes partidetes han de redactar les instruccions seguint un guió establert i emprant un vocabulari adient. Han "xalat"…

AMERICAN PANCAKES

DEGUSTEM "AMERICAN PANCAKES"

Abans d’anar-nos-en de vacances de Nadal, la classe de 5é B vam compartir un deliciós taller de cuina on vam degustar “american pancakes”. Moltes gràcies a les mares que van col·laborar. El resultat va ser genial!

DIA DEL GUST I DEL PRODUCTE

Avui hem participat en el Dia del gust i del producte.

Ens ha visitat el cuiner Miguel Barrera del Restaurant  Cal Paradís de Vall d’Alba com a membre de l’associació Euro-Toques, organitzadora de l’activitat.

Ens ha mostrat productes de la terra i hem après els quatre sabors fonamentals, la importància de provar sempre diferents menjars i de tenir una dieta variada i equilibrada.