NORMATIVA

NORMATIVA MENJADOR ESCOLAR

El bon funcionament del menjador i els espais necessita el compliment de les següents normes:

ALUMNES

• RESPECTAREM als companys/es i monitors/es.

• RESPECTAREM l’espai del menjador.

• ENTRAREM amb ordre i calma al menjador.

• MENJAREM correctament fent ús adequat dels coberts, plats, got i tovalló.

• COMPLIREM amb els càrrecs que se’ns assignen: parar o desparar taula…

• JUGAREM al pati tenint en compte les normes del pati de l’escola.

• UTILITZAREM correctament els espais i material del pati.

• PARLAREM amb els companys de la taula amb un to de veu baix.

• DEIXAREM les jaquetes i motxilles al lloc establert.

• JUGAREM amb el material del menjador i l’endreçarem al lloc corresponent. .

• COMPLIREM amb els hàbits d’higiene, rentar-nos les mans abans de dinar i rentar-nos les dents i les mans al finalitzar.

MENÚS

• Seran elaborats i revisats periòdicament pel personal dietista de Cuinatur.

• La planificació serà rotativa: setmanal i estacional (menú tardor, hivern, primavera i estiu). Es publicarà a la la web de l’escola.

• Els responsables de menjador podran fer variacions en la programació de menús quan hi haja problemes de proveïment.

• Tan sols es farà menús excepcionals (intoleràncies, al·lèrgies) en aquells casos d’alumnes que ho hagen comunicat amb prescripció mèdica.

• Es farà dieta astringent o restringent als alumnes que al matí ho hagen comunicat.

FALTES DE COMPORTAMENT

L’alumnat té el deure de respectar l’exercici dels drets i de les llibertats de tots el membres de la comunitat educativa, per tant ha de respectar la normativa vigent.

Les faltes comeses podran ser considerades LLEUS O GREUS.

Es consideren faltes lleus:

• Fer soroll excessiu de manera habitual en entrar, en eixir i durant l’àpat.

• Fer un mal ús dels aliments i/o dels estris del menjador.

• Seure incorrectament i/o aixecar-se de la taula sense motiu justificat.

• Ser poc educat en demanar el que es vol o es necessita.

• Comportar-se de forma lleugerament molesta o interferint en certa manera l’activitat de qualsevol membre de la comunitat educativa.

Es consideren faltes greus:

• Faltar al respecte a qualsevol membre de la comunitat educativa (monitores, companys i companyes,…).

• No fer cas a les monitores.

• Eixir del menjador sense permís.

• Sostraure objectes de l’escola, del menjador o dels companys i companyes.

• Causar desperfectes de manera intencionada al material del menjador, de l’escola o dels companys i companyes.

• Agredir físicament a companys/es o a personal del centre.

SEGONS EL NOMBRE D’AVISOS S’ACTUARÀ D’AQUESTA MANERA:

En cas de faltes lleus:

a) al 1r avís s’amonestarà verbalment l’alumne.

b) al 2n avís l’alumne serà privat de l’esplai posterior al dinar i col·laborarà en les tasques de neteja del menjador.

c) al 3r avís es repeteix la mesura anterior, durant un període de 5 dies. La monitora avisarà al/la tutor/a i aquest/a avisarà als pares de la possible pèrdua del servei de menjador al 4t i 5è avisos.

d) al 4t. avís s’avisarà als pares de la pèrdua del servei de menjador d’acord amb el Reglament de Règim Interior durant 1 dia.

e) al 5é avís, s’avisarà als pares de la pèrdua del servei de menjador d’acord amb el Reglament de règim interior durant 5 dies.

L’alumnat que cometa danys i desperfectes de forma voluntària (trencament de gots, forquilles, plats, etc.) compensarà econòmicament el menjador.

En cas de falta greu:

a) S’avisarà a la família i s’expulsarà a l’alumne/a de forma immediata durant 5 dies del menjador.

b) Si es repeteix una falta greu, es reunirà la Comissió de Convivència amb la monitora i la responsable de menjador i es valorarà l’expulsió del menjador pel que queda de curs.