ACTIVITATS D’ÈXIT

Les Actuacions Educatives d’Èxit que es donen en les comunitats d’aprenentatge, segons els estudis científics representen pràctiques inclusives, afavorint així l’aprenentatge de tots i totes. Així es caracteritzen per:

• Contribuir a un millor aprenentatge
  • Solidaritat entre els participants.
  • Són universals, manifesten aspectes comuns quan són aplicables diferents en contextos
  • Són transferibles a diferents contextos i nivells d’educació

El concepte d’aprenentatge en què es basen les comunitats d’aprenentatge és l’Aprenentatge Dialògic, basat en una concepció comunicativa abarcant nombroses disciplines.

TERTÚLIES

Les Tertúlies Dialògiques són una Actuació Educativa d’Èxit on es construeix col·lectivament significat i coneixement sobre la base del diàleg amb tot l’alumnat participant en la tertúlia. El funcionament de les tertúlies dialògiques es basa en els 7 principis de l’Aprenentatge Dialògic.

GRUPS INTERACTIUS

Els grups interactius són una forma d’organitzar l’aula, que incideix en la millora de la convivència, la solidaritat i els aprenentatges. És una metodologia al servici del model inclusiu que portem endavant a la nostra comunitat d’aprenentatges. Amb aquest model estem apostant per l’atenció a tots els alumnes dins de cada aula introduint els recursos necessaris per a que tots puguen ser atessos en les seues necessitats acadèmiques.

MODEL DIALÒGIC

El model dialògic este model de prevenció i resolució de conflictes és fonamenta en el diàleg com a eina que permet superar les desigualtats.Este tipus de model permet una millora qualitativa de la convivència tant en els centres com en tota la comunitat educativa. Generar espais de diàleg prevé els conflictes.