L’elaboració d’un Projecte d’Educació Ambiental va respondre a l’interès i preocupació mostrat per tota la comunitat educativa, per comprometre’s en la cerca i adopció d’un model de desenvolupament sostenible de manera que la vida quotidiana del centre educatiu mostre un respecte pel medi ambient local i global.
Pretenem motivar i responsabilitzar a l’alumnat partint de les seves necessitats i interessos, utilitzant eines suggestives i atraients, així com possibilitar-los el domini de les tècniques instrumentals i d’estratègies que asseguren la seva participació activa, crítica i creativa en els assumptes que afecten a la qualitat ambiental del nostre centre i municipi.
La creació d’aquesta proposta ens sembla un instrument molt motivador alhora que un element integrador de múltiples aprenentatges i noves experiències idònies per al nostre alumnat.
Cal destacar en aquest projecte totes les activitats organitzades al voltant de la creació i manteniment d’un hort escolar. En aquest hort s’utilitzen abonaments naturals, humus de restes vegetals, fem d’animals, entre altres, per a evitar en tant que siga possible l’ús de productes no naturals, ja que l’educació ambiental es basa en el respecte profund de la naturalesa i els seus diferents ecosistemes, procurant obtenir un cultiu racional amb mitjans naturals que conserven les característiques del sòl i ho enriqueixen any rere any.
Els objectius didàctics del projecte amb els seus corresponents continguts es distribueixen al llarg de tot el curs seguint tres cicles naturals: tardor, hivern i primavera i es desenvolupen en la programació en les diferents àrees curriculars, especialment en l’àrea de les ciències naturals i en les àrees transversals d’educació per a la salut, educació ambiental i educació en valors, quedant recollits en el Projecte Curricular i en la Programació d’Aula.
