Entorno Geográfico y Social

El CEIP Joan Martorell es troba a la ciutat de Gandia, capital de la comarca de la Safor, amb una població que supera ja  els 75.000 habitants.

Per la seua localització, el nostre centre escolaritza alumnat pertanyent als districtes de Beniopa, de Plaça El·líptica i en menor quantitat de Roíç de Corella i Nazaret.

Les activitats econòmiques més importants són treballs en xicotets indústries de caràcter variat, treballs relacionats amb la construcció, autònoms i treballadors/es relacionats amb el sector de serveis.

No tota la zona té el mateix caràcter a l’hora de definir l’estatus econòmic. La zona que dona al Parc de Sant Pere és de nivell mitjà –zona residencial-; la zona Pintors seria de nivell mitjà-baix i la zona Nou d’Octubre-Abat Solà de nivell mitjà-baix.
En la zona Nou d’Octubre/Abat Solà s’ha observat un augment important d’immigració, sent en la seua majoria magrebí i d’Europa de l’Est. Hi ha també alguns equatorians, bolivians i sud-africans.
En la zona d’influència del nostre centre hi ha alguna zona motiu d’intervenció del departament de Serveis Socials de l’Ajuntament per absentisme escolar i problemàtiques familiars.
Al mateix temps, al barri conviuen veïns de la ciutat de tota la vida, amb estatus i opinions diverses.