Historia del centro

El CEIP Joan Martorell es va inaugurar el curs 1972-1973 en el qual es va integrar l’escola Mestre Michavila repartida en diferents baixos de Beniopa (l’actual biblioteca i el centre social i altres locals) i que utilitzaven el barranc i després la plaça com zona d’esplai.

El nou edifici va reportar unes dependències adequades, menjador, sala d’actes,… en definitiva un centre com cal i noves unitats.

Des del curs 1975-76, el centre va iniciar un procés de transformació sobre els pilars de la participació, democratització interna i nous plantejaments pedagògics i estructurals. El centre va ser pioner en incloure l’activitat d’una psicologa, dos professors d’Educació Física, introducció de l’assignatura de valencià abans de 1983 (no curricular en aquell moment) i s’introduiren millores d’infraestructura en l’àmbit de la psicomotricitat i l’educació musical, laboratori, sala de treballs manuals, millora de les aules de preescolar,…

El centre es va implicar també en la implantació anticipada de la LOGSE junt a altres centres i la col·laboració d’assessors.

Actualment, i des del curs 2002-2003, el centre gaudeix de noves instal·lacions fruit d’una reforma i adequació llargament reivindicada pel conjunt de la comunitat educativa, i compta amb una configuració de 6 aules d’Educació Infantil i 12 d’Educació Primària, gimnàs, aula de música, aula d’informàtica, aula per a idiomes, aula de plàstica, biblioteca, menjador, sala d’actes. 2 aules de PT, etc.

El centre, situat al final del carrer nou d’octubre i a la vora del barranc de Beniopa, sempre podrà ser considerat com l’Escola de Beniopa, actualmente districte de la ciutat de Gandia.