HORT ESCOLAR EN L’HISTORIADOR DIAGO

CURS 2022-2023

Un any més, com ja és habitual, tornem a posar en marxa l’hort del col·legi.

Tot va començar a l’octubre quan, després d’una formació dels profes amb els companys del Mas de Noguera, preparàrem la terra i el calendari de plantació.

Per part seua, les famílies van realitzar un taller de consum responsable.

També els alumnes de 3r i 4t de primària van participar del projecte realitzant tallers d’agricultura ecològica. Ells, juntament amb la resta de cursos del col·legi, van ser els protagonistes dels dos dies en què duem a terme la plantació.

A partir d’aqueix moment, cada setmana una classe del centre s’ha encarregat del matenimient de l’hort duent a terme tasques de reg, birbat, recol·lecció i plantació. Tots estem implicats!

D’igual manera, el col·legi ha participat en tallers d’alimentació sostenible i quilòmetre 0 amb el CERAI.

A poc a poc véiem com el nostre treball començava a donar els seus fruits i les primeres plantetes començaven a apuntar.

Com diu el refrany, Qui sembra, recull… i d’aquesta manera, encara que no sense algun contratemps, comencem a tindre les primeres collites.

Bledes, espinacs, encisams de diverses classes, alls tendres i un super aliment, el kale.

Ara esperem poder recol·lectar les primeres cols i que… entrada la primavera, puguem veure les primeres flors de l’hort transformades en faves.