UPSTEAM – UNIVERSITAT POLITÈCNICA DE VALÈNCIA

Projecte d’enriquiment amb alumnat de tercer cicle que relaciona els tres objectius ERASMUS. A més a més, treballem principalment els ODS: 4,5,10,11 i 17.

EDICIÓ UPSTEAM 4

Som l’equip EcoWork format per: Adriana, la portaveu, David, Héctor,Julián, Lamya i Paula. A continuació, us expliquem el nostre projecte: ZeroCity App

ZeroCityApp és una aplicació gratuïta per a Android que t’informa de les mesures sostenibles que adopta la localitat en la que estàs en cada moment, segons la teua ubicació.

Com funciona la nostra App?

Per exemple, a l’arribar a València, ZeroCity App t’envia una notificació al mòbil que te diu les mesures sostenibles que està prenent aquesta localitat, com per exemple: reciclar, fer ús d’allotjaments sostenibles, utilitzar el transport públic, fomentar les rutes a peu per visitar la ciutat…

Cada volta que tu fas alguna d’aquestes mesures, escaneges un codi QR que te donarà punts per poder canviar per descomptes en comerços pròxims de la localitat.

El nostre objectiu és fomentar l’ús d’aquesta aplicació per a conscienciar a la gent de la necessitat de fer que les nostres ciutats siguin climàticament neutres i contribuir d’aquesta manera a la cura i protecció del nostre planeta.

EDICIÓ UPSTEAM 5

Som l’equip School4all format per: Anna, la portaveu, Félix, Lucía,Clemente, Aitana i Nicolás. A continuació, us expliquem el nostre projecte: You2Pic

You2Pic és una tecnologia social que facilita la comprensió de material audiovisual a persones diagnosticades en TEA.

Com funciona You2Pic?

Dona l’oportunitat de triar l’opció de subtítols en pictogrames en qualsevol plataforma de vídeos. Aquesta idea es pot traslladar a qualsevol material audiovisual, com ara un xicotet documental que ens poden mostrar en una excursió que fem amb l’escola.

D’aquesta manera, per exemple, els nostres companys i companyes diagnosticades amb TEA podrien seguir amb més facilitat les comprensions orals que fem en les àrees lingüístiques.

A banda de l’alumnat TEA (que ha sigut el nostre centre d’interés) pot beneficiar a qualsevol alumne/a o persona en general amb dificultats d’aprenentatge, aquells i aquelles que utilitzen l’imput visual per a comprendre més la informació.

El 26 de març vam tindre l’oportunitat de compartir el nostre projecte en el Congres d’Art, Ciència i Tecnologia de la nostra escola. La comunitat educativa ens va poder fer aquelles propostes de millora que va considerar i que després nosaltres vam tenir en compte per acabar de tancar el nostre treball. Des d’ací volem donar-los les gràcies!

El nostre objectiu és millorar la qualitat de la vida de les persones del nostre entorn més proper, fent-lo més accessible per a tothom.

Us passem el nostre blog on podeu veure tot el procés d’investigació, disseny i desenvolupament del nostre pRojecte que hem dut a terme.